Ennätystulos Roosa nauha -keräyksessä

Lokakuun aikana Lindexin työntekijät ja asiakkaat keräsivät yhteensä reilut 8,3 miljoonaa Ruotsin kruunua paikallisille syöpäjärjestöille Lindexin kaikilla markkinoilla. Se on ennätystulos Lindexille.

Lindex oli jo yhdeksättä vuotta mukana Syöpäsäätiön Roosa nauha -kampanjassa. Kaikki Lindex-myymälät ja online shop olivat mukana keräyksessä. Lindex keräsi kaikilla markkinoillaan yhteensä 8,3 miljoonaa Ruotsin kruunua. Lindex on Suomessa yksi Syöpäsäätiön Roosa nauha -kampanjan yhteistyökumppaneista ja Suomessa lahjoitussumma on lähes 63 200 euroa.

- Haluan kiittää koko henkilökuntaamme ja asiakkaitamme tämän vuoden keräyksestä, jossa onnistuimme todella loistavasti. On hienoa antaa näin suuri lahjoitus hyvään tarkoitukseen, sanoo Suomen Country Manager, Eveliina Kääriä.

Tänä vuonna Lindexillä oli myynnissä myös muotiyrityksen omien suunnittelijoiden suunnittelema roosa rannekoru, jonka koko tuotto lahjoitettiin Syöpäsäätiön Roosa nauha -rahastoon.

- Meidän oma roosa rannekorumme otettiin positiivisesti vastaan kaikilla markkinoillamme. Asiakkaamme pitivät rannekkeesta erittäin paljon. Tuntuu todella hyvältä, että voimme näin lisätä tietoisuutta sairaudesta ja lahjoittaa rahaa Roosa nauha -rahastoon, sanoo Lea Rytz Goldman, Lindexin design- ja sisäänostojohtaja.

Suomessa Lindex keräsi varoja Syöpäsäätiön Roosa nauha -rahastoon myymällä roosanvärisiä rannekoruja sekä lahjoittamalla kaikista lokakuun aikana myydyistä rintaliiveistä 10 % rahastoon.

Lisäksi Lindex levitti kampanjan tunnettavuutta myymälällä sen tunnusmerkkiä, roosaa nauhaa.

-Lindex on tukenut Suomessa Roosa nauha -kampanjaa alusta asti. Tänä vuonna Lindexin keräys onnistui jälleen hienosti, kiittää Syöpäsäätiön pääsihteeri Harri Vertio.

Suomessa kerätyt rahat ohjataan Syöpäsäätiön Roosa nauha -rahaston kautta kotimaiseen rintasyöpätutkimukseen ja potilasneuvontaan.

Lisätietoja:

Jenni Mikkonen, Marketing Coordinator                     Puhelin: 0201 422 494            Matkapuhelin: 0400 719 922

Lindexin liikeidea on tarjota inspiroivaa ja hintansa arvoista muotia. Valikoimaan kuuluu useita eri kokonaisuuksia naisten alusvaatteita, naistenvaatteita ja lastenvaatteita. Lindexillä on yli 440 myymälää sekä verkkokauppa Ruotsissa, Norjassa, Suomessa, Tanskassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa, Puolassa, Venäjällä ja Lähi-idässä, ja se kuuluu Pohjois-Euroopan johtaviin muoti-ketjuihin. Lindex on osa pörssissä noteerattua Stockmann-konsernia. Lisää tietoa osoitteessa www.lindex.com.

Avainsanat: