Jörgen Johansson AB Lindexin uusi toimitusjohtaja

Jörgen Johansson AB Lindexin uusi toimitusjohtaja AB Lindexin konsernin toimitusjohtaja, Hans Johansson, on ilmoittanut yrityksen hallitukselle, että hän haluaa jättää tehtävänsä toimitusjohtajana kesän 2001 aikana. Hans Johanssonin seuraajaksi hallitus on nimittänyt Jörgen Johanssonin, Saba Trading ABn toimitus-ja konserninjohtajan. Saba Trading AB on Pohjolan johtava hedelmien, vihannesten ja kukkien maahantuoja ja toimittaja, jonka liikevaihto on n. 3,7 miljardia kruunua. Jörgen Johanssonilla, 52, joka ottaa haltuunsa toimitusjohtajan tehtävät viimeistään elokuun 2001 aikana, on kokemusta johtotehtävistä muun muassa Electroluxilta jossa hän viimeksi toimi toimitusjohtajana Husqvarna Sewing Machines:llä. Hans Johansson on yli 10 vuotta johtanut Lindexin toimintaa useiden eri omistajien alaisena, mm. ICA:n, sekä pörssiyhtiönä. -Hans Johansson on näytellyt vaikuttavaa osaa tämän päivän Lindexin luomisessa, sanoo hallituksen puheenjohtaja Birgitta Johansson-Hedberg. Annamme suuren arvon hänen työlleen ja koemme erittäin myönteisenä, että hän haluaa toimia neuvonantajanamme jonkin aikaa myös tulevaisuudessa. -10 vuoden jälkeen toimitusjohtajana, tunnen että minun on aika siirtyä uuteen vaiheeseen elämässä, sanoo Hans Johansson. Aikani Lindexillä on ollut jännittävä. 90-luvulla olemme kansainvälistyneet koskien sekä myymäläketjuamme että sisäänostokonttoreitamme. Lisäksi olemme listautuneet pörssiin sekä kehittäneet myymäläkonseptiamme. Lisätietoja halutessasi, ota yhteys: Birgitta Johansson-Hedberg, Hallituksen puh +46(0)8-58 59 10 49 puheenjohtaja Hans Johansson, Toimitusjohtaja puh +46 (0)322-77 702 Åsa Lindell Byström, Tiedotusjohtaja puh +46 (0)322 744 00 Matkapuh. +46 (0)706 33 59 79 Jörgen Johansson puh +46 (0)8-60 26 091 Lindex on myymäläketju, joka käsittää runsaat 340 myymälää, joista runsaat 310 on pohjoismaisilla markkinoilla ja 31 myymälää Saksassa. Konsernin tuotealueita ovat naisten valmisvaatteet, naisten alusvaatteet, lasten vaatteet ja kosmetiikka. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.bitonline.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/09/20010309BIT00160/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/09/20010309BIT00160/bit0002.pdf