Lindex haluaa vähentää kuukautisiin liittyvää stigmaa

Kuukautisten luonnollisuudesta huolimatta ne vaikeuttavat yhä liian monen tytön ja naisen elämää maailmanlaajuisesti. Toukokuun 28. päivä vietetään kansainvälistä kuukautispäivää ja Lindex haluaa sen myötä nostaa esille tärkeän kuukautiskysymyksen sekä rikkoa aiheeseen liittyviä tabuja. Lindex pyrkii toimintansa kautta lisäämään kuukautistietoisuutta ja edistämään naisten oikeutta kuukautisterveyteen.

”Kansainvälisen kuukautispäivän huomioiminen on Lindexille tärkeää, sillä naiset ja naisten tarpeet ovat toimintamme keskiössä. Vaikka kuukautiset vaikuttavat puoleen maailman väestöstä on aihe yhä tabu ja siihen liittyy stigmaa, jonka vuoksi kuukautisia piilotellaan ja hävetään. Kuukautistietoisuuden lisääminen on tärkeää kuukautisterveyden lisäämiseksi ja stigman vähentämiseksi. Naisten terveyden ja hyvinvoinnin tukeminen ovat Lindexin Female Engineering femtech-brändin perustana. Me haluamme tieteen ja tuotekehityksen avulla suunnitella tyttöjen ja naisten elämää helpottavia tuotteita,” sanoo Susanne Ehnbåge, Lindexin toimitusjohtaja.

Lindex on kehittänyt innovatiivisia femtech-tuotteita naisten terveyden ja hyvinvoinnin tueksi elämän eri vaiheisiin. Female Engineering -tuotemerkin alta löytyy laaja valikoima kuukautisalushousuja, uima-asuja kuukautissuojalla, imukykyisiä äitiysalusvaatteita sekä kokonainen mallisto helpottamaan vaihdevuosien kuumia aaltoja ja yöhikoilua.

Muotiyhtiö tekee myös yhteistyötä  kuukautisterveyttä edistävien kumppanien kanssa.
Lindexin strateginen kumppanuus WaterAid-järjestön kanssa mahdollistaa investoinnit puhtaan veden, sanitaation ja kuukautistietoisuuden lisäämiseksi maailmanlaajuisesti. Yhteistyön kautta pyritään rikkomaan tabuja ja tarjoamaan naisille mahdollisuuksia käydä koulua ja tehdä töitä kuukautisista huolimatta.

Lindex on myös aloittanut yhteistyön ruotsalaisen Next Period -projektin kanssa edistääkseen naisten hyvinvointia kuukautisiin liittyvissä kysymyksissä. Yhteistyön avulla halutaan paikallisesti ja kansainvälisesti lisätä kuukautistietoisuutta ja ymmärrystä naiskehon toiminnoista.

“Muutoksen aikaan saamiseksi vaaditaan yhteistyötä ja kuukautistietoisuuden lisäämistä. Haluamme toimintamme avulla vaikuttaa positiivisesti kuukautiskysymykseen ja tukea korkean päämäärämme, naisten voimaannuttamisen ja inspiroimisen, toteutumista, ” sanoo Susanne Ehnbåge, Lindexin toimitusjohtaja.

Lisätietoja:

Aino-Marja Öster
PR & Sustainability Executive
aino-marja.oster@lindex.com

Lindex on yksi Euroopan johtavista muotiketjuista. Lindexillä on noin 440 myymälää 18 markkinalla ja verkkomyyntiä oman verkkokaupan sekä maailmanlaajuisesti third party -alustojen kautta. Lindexin liikeidea on tarjota inspiroivaa ja hintansa arvoista muotia vastuullisille ja muotitietoisille naisille. Valikoimaan kuuluu useita eri kokonaisuuksia naisten alusvaatteita, naistenvaatteita ja lastenvaatteita. Lindex kasvaa ja laajentaa toimintaansa sekä omissa kanavissaan, että yhdessä franchise-toimijoiden ja globaalien muotiverkkoalustojen kautta. Lindexin kestävyyslupaus tuleville sukupolville pitää sisällään naisten voimaannuttamisen, maapallon kunnioittamisen ja ihmisoikeuksien turvaamisen. Lindex on Lindex Group Oyj:n omistama tytäryhtiö. Lisää tietoa osoitteessa www.lindex.com

Avainsanat: