Lindex investoi uuteen omnichannel-varastoon jatkaakseen kasvuaan

Lindex investoi tulevaisuuden kasvuun ja rakentaa Ruotsiin uuden, erittäin pitkälle automatisoidun omnichannel-varaston. Uusi varasto toimittaa tuotteita kaikkiin Lindexin myyntikanaviin ja varmistaa tehokkaan jakelun ja varastohallinnan. Investointi on linjassa Lindexin globaalin, digitaalisen ja kestävän kehityksen mukaisen kasvun kanssa.

"Liiketoimintamme kasvaa, ja voidaksemme lisätä toimituskapasiteettiamme maailmanlaajuisen ja digitaalisen kasvun mukaisesti, rakennamme uuden erittäin pitkälle automatisoidun varaston, josta kaikki tuotteet voidaan toimittaa kaikkiin myyntikanaviin. Uusi omnichannel-varasto mahdollistaa kasvun useissa kanavissa ja avaa uusia liiketoimintamahdollisuuksia. Kyseessä on Lindexin historian suurin investointi ja tärkeä askel pitkän aikavälin kasvusuunnitelmiemme toteuttamisessa ja logistiikkatoimintojemme tulevaisuuden varmistamisessa. Tämä on erittäin jännittävä ja tärkeä virstanpylväs matkallamme kohti maailmanlaajuista, brändijohtoista ja kestävää muotiyritystä", sanoo Lindexin toimitusjohtaja Susanne Ehnbåge.

Lindexin uusi omnichannel-varasto toimittaa tuotteita muotiyrityksen kaikkiin myymälöihin, erittäin vahvasti kasvavaan verkkokauppaan ja kolmansien osapuolien maailmanlaajuisille myyntialustoille (esim. Zalando). Ruotsin Alingsåsiin rakenteilla olevat erittäin pitkälle automatisoidut ja ilmastoälykkäät tilat ovat kooltaan noin 40 000 neliömetriä ja ne on tarkoitus ottaa käyttöön vuonna 2024. Lindexin investoinnin suuruus on noin 110 miljoonaa euroa sisältäen maan, rakennuksen ja varastoautomaation.

"Odotamme paljon tulevalta varastoltamme, joka tulee korvaamaan nykyisen varaston Partillessa ja verkkokauppamme varaston Boråsissa, jossa olemme saavuttamassa enimmäiskapasiteettimme. Uuden omnichannel-varaston avulla pystymme aluksi nelinkertaistamaan verkkokauppamme kapasiteetin ja varmistamaan kasvavan ja kestävän logistiikkaratkaisun kaikissa myyntikanavissa. Verkkokaupan kapasiteetti tulee olemaan noin 13 000 kerättyä ja pakattua tuotetta yhtä tuotantotuntia kohti. Kestävän kehityksen tavoitteidemme mukaisesti varastollemme on asetettu korkeat ympäristövaatimukset ja tavoitteena on saada BREEAM-SE Excellent -ympäristösertifikaatti. Varastotilojen sähkö tuotetaan aurinkopaneeleilla, joiden kautta tuotetaan sähköä omaan käyttöömme sekä myös muille”, kertoo Lindexin Director of Logistics Johan Engen.

Lisätietoja:

Kirsi Rauhala
Country Manager Finland & Baltic Countries
Puhelin: 0201 422 400
E-mail: kirsi.rauhala@lindex.com

Lindex on yksi Euroopan johtavista muotiketjuista. Lindexillä on noin 450 myymälää 18 markkinalla ja verkkomyyntiä oman verkkokaupan sekä maailmanlaajuisesti third party -alustojen kautta. Lindexin liikeidea on tarjota inspiroivaa ja hintansa arvoista muotia vastuullisille ja muotitietoisille naisille. Valikoimaan kuuluu useita eri kokonaisuuksia naisten alusvaatteita, naistenvaatteita ja lastenvaatteita. Lindex kasvaa ja laajentaa toimintaansa sekä omissa kanavissaan, että yhdessä franchise-toimijoiden ja globaalien muotiverkkoalustojen kautta. Lindexin kestävyyslupaus tuleville sukupolville pitää sisällään naisten voimaannuttamisen, maapallon kunnioittamisen ja ihmisoikeuksien turvaamisen. Lindex on Stockmann konsernin omistama tytäryhtiö. Lisää tietoa osoitteessa www.lindex.com

Avainsanat: