Lindex lahjoittaa yhteensä 1,2 miljoonaa euroa rintasyöpätutkimukseen

Lindex, yhdessä asiakkaidensa kanssa, on ollut mukana Roosa nauha -kampanjassa jo yksitoista vuotta. Tänä vuonna kaikkien maiden yhteinen lahjoitus rintasyövän vastaiseen työhön on 1,2 miljoonaa euroa. Lahjoitukset myönnetään kampanjassa mukana olleiden maiden paikallisille syöpäsäätiöille, jotka kohdistavat lahjoituksen muun muassa rintasyöpätutkimukseen, potilastyöhön ja Roosa nauha -kampanjan tunnettuuden lisäämiseksi. Kaikkien näiden yhdentoista kampanjavuoden aikana Lindex on lahjoittanut yhteensä 8,1 miljoonaa euroa.

Tänä vuonna Lindex teki yhteistyötä brittiläisen suunnittelijan, Matthew Williamsonin, kanssa. Yhteistyön tuloksena syntyi ainutlaatuinen mallisto, jonka tuotosta 10 % lahjoitettiin Roosa nauha -kampanjaan. Matthew Williamson suunnitteli myös roosan rannekorun sekä - T-paidan, joiden koko tuotto lahjoitettiin rintasyövän vastaiseen työhön.

“Olen todella ylpeä ja onnellinen rintasyövän vastaisesta työstämme, sillä suurin osa työntekijöistämme ja asiakkaistamme ovat naisia. Roosa nauha -kampanjatyömme yhdessä asiakkaidemme kanssa on lähellä sydäntäni ja iso osa yrityksemme CSR-työtä”, sanoo Lindexin toimitusjohtaja Göran Bille.

Suomessa kerättiin tänä vuonna 17 000 euroa

Tänä syksynä Lindex osallistui Roosa nauha -kampanjaan myymällä Roosa nauhoja sekä ainutlaatuista Matthew Williamsonin suunnittelemaa mallistoa, jonka myynnistä lahjoitettiin 10 % Syöpäsäätiön Roosa nauha -rahastoon, rintasyöpätutkimukseen ja potilasneuvontaan. Tämän lisäksi koko tuotto Roosa nauha -rannekorusta ja  T-paidasta lahjoitettiin keräykseen.

”On ollut ilo tehdä yhteistyössä Lindexin kanssa Roosa nauha -keräystä jo yksitoista vuotta. Olemme kiitollisia Lindexin henkilökunnan ja asiakkaiden sitoutuneisuudesta ja tuesta rintasyövän vastaiselle työllemme”, toteaa Syöpäsäätiön varainhankintajohtaja Mervi Perkinen.

Lisää korkearesoluutioisia kuvia Lindexin Newsroomissa.

Lisätietoja:

Jenni Mikkonen
Marketing Coordinator Lindex
E-mail: jenni.mikkonen@lindex.com

Lindex on yksi Pohjois-Euroopan johtavista muotiketjuista. Lindexillä on yli 470 myymälää 16 markkinalla. Lindexin liikeidea on tarjota inspiroivaa ja hintansa arvoista muotia. Valikoimaan kuuluu useita eri kokonaisuuksia naisten alusvaatteita, naistenvaatteita ja lastenvaatteita. Lindex on osa pörssissä noteerattua Stockmann-konsernia. Lisää tietoa osoitteessa www.lindex.com