• LINDEX/

Lindex tuo myyntiin innovatiivisen ja toiminnallisen lasten ulkovaatemalliston

Lindexin uuden premium-tasoisen ’Kids Performance Wear’ -ulkovaatemalliston lähtökohtana on lasten vapaan leikin ja liikkumisen mahdollistaminen. Mallisto koostuu innovatiivisista ja toiminnallisista ulkovaatteista, joiden kaavoituksessa on hyödynnetty kehon luonnollista liikettä myötäilevää kineettistä muotoilua. Suunnittelussa on huomioitu erityisesti tuotteiden pitkäikäisyys ja materiaalien kestävyys.

Lähtökohtana oli suunnitella leikkimiseen erinomaisesti soveltuva mallisto. Suunnitteluprosessin taustalla on myös näkemyksemme, että lasten pitää saada olla lapsia. Kehon liikeratoja myötäilevän muotoilun avulla olemme pystyneet huomioimaan lasten liikkeet täysin uudella tavalla ja siten haastamaan vaatteiden perinteisen kaavoituksen”, sanoo Carolina Vilca, Lindexin lastenvaatteiden Design & Buying Manager.

Lindexin uuden ’Kids Performance Wear’ -malliston tuotteissa on erittäin korkea hankauksenkesto ja kaavoituksessa on hyödynnetty kineettistä muotoilua. Sen ansiosta vaatteet myötäilevät vartalon luonnollisia liikeratoja lisäten vaatteiden käyttömukavuutta ja toiminnallisuutta. Tuotteissa on useita käteviä toimintoja, kuten housujen avattava takaosa nopeuttamaan vessakäyntejä, muotoillut polviosat sekä pidennettävät hihat ja lahkeet, joiden avulla vaatetta saa suurennettua koolla. Lindex on panostanut myös tuotteiden kestävyyteen, ja kyseessä onkin muotiyrityksen kaikkien aikojen kestävin lasten ulkovaatemallisto.

”Kehitimme malliston tiiviissä yhteistyössä asiakkaidemme kanssa. Perusteellisen tutkimustyön lisäksi teimme yhteistyötä yli 1 000 kuluttajan ja 200 varhaiskasvatuksen ammattilaisen kanssa. Mikä tärkeintä, malliston tuotteet ovat olleet myös lasten testattavana. Olemme saaneet suunniteltua erittäin toimivan ja korkealaatuisen malliston. Testitulokset osoittavat, että vaatteet kestävät käytössä pitkään ja sopivat vauhdikkaisiin ulkoseikkailuihin. Osa malliston tuotteista on myös säädettävissä lapsen kasvaessa ja kaikki tuotteet on tehty kestämään käyttöä lapselta toiselle”, Carolina Vilca sanoo.

Mallisto koostuu toppahaalarista, kuorisetistä sekä kerrospukeutumisen mahdollistavasta windfleece- ja kevyttoppa-setistä. Kätevän vetoketjukiinnityksen avulla kuoritakki voidaan kiinnittää windfleece- tai kevyttoppatakkiin, jolloin se muuntuu lämpimäksi talvitakiksi.

Lindexin Kids Performance Wear -malliston testitulokset ja testausmenetelmät:

Vedenpitävyys: ISO 811 (mm) 1
>12 000

Hengittävyys (vesihöyryn läpäisevyys): ISO 15496 (g/m2/24h) 2
>5 000

Repimislujuus: ISO 13937-2 3
Loimen suunta: ≥75N
Kuteen suunta: ≥70N

Hankauksenkesto: EN 530, hiekkapaperin karkeus 100, 12 kPa:n paine 4
≥ 60 000

Lämmönkestävyys: ISO 11092 5
≥ 0,6m2 ∙K/W
TOG-luokitus: 6

1 Kangas kestää yli 12 000 mm:n vedenpaineen, joten se on erittäin vedenpitävä ja tehokas myös kovassa sateissa.

2 Kangas päästää läpi yli 5 000 grammaa vesihöyryä neliömetriä kohden 24 tunnin aikana, eli kangas hengittää ja siirtää hikeä pois iholta miellyttävästi.

3 Kangas on vahvaa eikä repeydy helposti. Se kestää vähintään 75 newtonin voiman loimen suuntaan ja 70 newtonin voiman kuteen suuntaan, mikä takaa kestävyyden.

4 Testitulokset osoittavat, että kangas kestää yli 60 000 hiekkapaperihankausta 12 kilopascalin (kPa) paineella, eli se kestää erinomaisesti kulutusta ja hankausta.

5 Kankaan lämmönkestävyys on 0,6 m²∙K/W, mikä vastaa TOG-luokituksen arvoa 6. Tämä tarkoittaa, että se tarjoaa hyvän eristyksen ja auttaa pitämään käyttäjän lämpimänä kylmissä olosuhteissa.

Katso Lindexin 'Kids Performance Wear' -filmi täältä.

Lisätietoja:

Aino-Marja Öster
PR & Sustainability Executive
aino-marja.oster@lindex.com

Lindex on yksi Euroopan johtavista muotiketjuista. Lindexillä on noin 440 myymälää 18 markkinalla ja verkkomyyntiä oman verkkokaupan sekä maailmanlaajuisesti third party -alustojen kautta. Lindexin liikeidea on tarjota inspiroivaa ja hintansa arvoista muotia vastuullisille ja muotitietoisille naisille. Valikoimaan kuuluu useita eri kokonaisuuksia naisten alusvaatteita, naistenvaatteita ja lastenvaatteita. Lindex kasvaa ja laajentaa toimintaansa sekä omissa kanavissaan, että yhdessä franchise-toimijoiden ja globaalien muotiverkkoalustojen kautta. Lindexin kestävyyslupaus tuleville sukupolville pitää sisällään naisten voimaannuttamisen, maapallon kunnioittamisen ja ihmisoikeuksien turvaamisen. Lindex on Lindex Group Oyj:n omistama tytäryhtiö. Lisää tietoa osoitteessa www.lindex.com

Avainsanat: