• LINDEX/

Lindex viettää Kansainvälistä kuukautispäivää ja auttaa rikkomaan kuukautisiin liittyviä tabuja

Naiset ovat Lindexille erittäin tärkeitä, ja muotiyritys pyrkii monin eri tavoin voimaannuttamaan ja inspiroimaan naisia kaikkialla. Kansainvälistä kuukautispäivää vietetään 28.5, ja Lindex haluaa nostaa esiin tämän tärkeän aiheen. Jokaista Lindexin myymää kuukautiskuppia kohden yritys lahjoittaa kuukautiskupin yhdelle tekstiiliteollisuudessa työskentelevälle naiselle tuotantomaissaan.

"Naiset ovat Lindexille kaikki kaikessa, ja heidän tarpeensa ovat kaiken toimintamme ydin. Emme hyväksy sitä, että jokin niin luonnollinen kuin kuukautiset on edelleen esteenä niin monelle tytölle ja naiselle maailmassa. Viettämällä näkyvästi Kansainvälistä kuukautispäivää ja puhumalla kuukautisista haluamme olla mukana rikkomassa aiheeseen liittyviä tabuja. Mielestämme kaikkien tyttöjen ja naisten pitäisi saada tuntea olonsa itsevarmaksi kuukauden jokaisena päivänä. Kaikessa yksinkertaisuudessaan kuukautiskuppi antaa heille vapauden tehdä mitä haluavat milloin tahansa", sanoo Linda Olsson, Lindexin Director of Global Marketing.

Kuukautiskuppi on kätevä, uudelleenkäytettävä ja ympäristöystävällinen kuukautissuoja. Lindex myy Ruotsissa valmistettuja MonthlyCup-kuukautiskuppeja osoitteessa lindex.com sekä kaikissa Ruotsin ja Norjan Lindex-myymälöissä, joissa on kosmetiikkaosasto.

"Kaikilla naisilla pitäisi olla mahdollisuus tavoittaa täysi potentiaalinsa, ja sen perusta lähtee terveydestä ja hyvinvoinnista. Ostamalla kuukautiskupin Lindexiltä asiakkaamme auttavat myös muita naisia – jokaista myymäämme kuukautiskuppia kohden lahjoitamme kuukautiskupin yhdelle tekstiiliteollisuudessa työskentelevälle naiselle tuotantomaissamme", Linda Olsson sanoo.

Lindex on myös mukana useissa tutkimus- ja kehityshankkeissa, joissa kehitetään innovatiivisia kuukautissuojia. Muotiyrityksen strateginen yhteistyö WaterAidin kanssa on toinen esimerkki Lindexin tuotantomaissa toteutettavista hankkeista, joilla pyritään voimaannuttamaan naisia parantamalla puhtaan veden ja sanitaation saatavuutta sekä jakamalla nuorille naisille tietoa hygieniasta ja kuukautisista.

Kuva © @fotografaviajante

Lisätietoja:

Eva Kujansivu
Sales, Marketing & PR Manager
E-mail: eva.kujansivu@lindex.com

Lindex on yksi Euroopan johtavista muotiketjuista. Lindexillä on noin 460 myymälää 19 markkinalla ja verkkomyyntiä oman verkkokaupan sekä maailmanlaajuisesti third party -alustojen kautta. Lindexin liikeidea on tarjota inspiroivaa ja hintansa arvoista muotia vastuullisille ja muotitietoisille naisille. Valikoimaan kuuluu useita eri kokonaisuuksia naisten alusvaatteita, naistenvaatteita ja lastenvaatteita. Lindex kasvaa ja laajentaa toimintaansa sekä omissa kanavissaan, että yhdessä franchise -toimijoiden ja globaalien muotiverkkoalustojen kautta. Lindexin kestävyyslupaus tuleville sukupolville pitää sisällään naisten voimaannuttamisen, maapallon kunnioittamisen ja ihmisoikeuksien turvaamisen. Lindex on Stockmann konsernin omistama tytäryhtiö. Lisää tietoa osoitteessa www.lindex.com

Avainsanat:

Lainaukset

Naiset ovat Lindexille kaikki kaikessa, ja heidän tarpeensa ovat kaiken toimintamme ydin. Emme hyväksy sitä, että jokin niin luonnollinen kuin kuukautiset on edelleen esteenä niin monelle tytölle ja naiselle maailmassa. Viettämällä näkyvästi Kansainvälistä kuukautispäivää ja puhumalla kuukautisista haluamme olla mukana rikkomassa aiheeseen liittyviä tabuja. Mielestämme kaikkien tyttöjen ja naisten pitäisi saada tuntea olonsa itsevarmaksi kuukauden jokaisena päivänä. Kaikessa yksinkertaisuudessaan kuukautiskuppi antaa heille vapauden tehdä mitä haluavat milloin tahansa.
Linda Olsson, Director of Global Marketing at Lindex.