• LINDEX/

Lindexin asiakkaat keräsivät ennätykselliset 1,6 miljoonaa euroa syöpätutkimukseen

Lindex keräsi yhdessä asiakkaidensa kanssa lokakuun aikana ennätyksellisen lahjoituksen syöpätutkimukseen. Lindexin kaikkien markkina-alueiden yhteinen lahjoitussumma on tänä vuonna 1,6 miljoonaa euroa.

”Olemme erittäin ylpeitä työntekijöistämme ja asiakkaistamme, jotka ovat jälleen osoittaneet tukensa Roosa nauha -kampanjalle. Pystymme lahjoittamaan ennätysmäärän tukea syöpätutkimukselle, mikä osoittaa, että yhdessä voimme vaikuttaa suuresti”, sanoo Lindexin toimitusjohtaja Susanne Ehnbåge.

Lindex suunnitteli kampanjaa varten yhteensopivan oloasumalliston naisille ja lapsille, ja lokakuussa 10 prosenttia malliston myynnistä lahjoitettiin syöpätutkimukseen. Muotiyritys järjesti markkina-alueillaan myös muita Roosa nauha -aktiviteetteja, joiden kautta asiakkaat pystyivät osallistumaan lahjoitukseen.

”Lindexin tavoitteena on naisten voimaannuttaminen ja inspiroiminen kaikkialla. Arvoketjumme on täynnä naisia ja haluamme vaikuttaa positiivisesti naisten elämään. Koska rintasyöpä koskettaa useaa meistä, on yhteistyö Roosa nauha -keräyksen kanssa Lindexille hyvin luonnollinen ja yksi tärkeimmistä kampanjoistamme”, kertoo Kirsi Rauhala, Lindexin maajohtaja Suomessa.

Lindex on kerännyt rahaa syöpätutkimukseen jo vuodesta 2003 alkaen. Yhdessä asiakkaidensa kanssa muotiyritys on kerännyt syöpätutkimukseen vuosien varrella yhteensä 17,7 miljoonaa euroa.

Lisätietoja:

Aino-Marja Öster
PR & Sustainability Executive
E-mail: aino-marja.oster@lindex.com

Lindex on yksi Euroopan johtavista muotiketjuista. Lindexillä on noin 450 myymälää 19 markkinalla ja verkkomyyntiä oman verkkokaupan sekä maailmanlaajuisesti third party -alustojen kautta. Lindexin liikeidea on tarjota inspiroivaa ja hintansa arvoista muotia vastuullisille ja muotitietoisille naisille. Valikoimaan kuuluu useita eri kokonaisuuksia naisten alusvaatteita, naistenvaatteita ja lastenvaatteita. Lindex kasvaa ja laajentaa toimintaansa sekä omissa kanavissaan, että yhdessä franchise-toimijoiden ja globaalien muotiverkkoalustojen kautta. Lindexin kestävyyslupaus tuleville sukupolville pitää sisällään naisten voimaannuttamisen, maapallon kunnioittamisen ja ihmisoikeuksien turvaamisen. Lindex on Stockmann konsernin omistama tytäryhtiö. Lisää tietoa osoitteessa www.lindex.com

Avainsanat: