TOMORROW by Josefin Runquist

Lindex jakoi elokuussa palkinnon parhaasta design-ideasta ja mallistosta Tukholman Fashion Week -tapahtumassa, Textilhögskolan-korkeakoulun valmistuvan vuosikurssin oppilaiden näytöksessä. Lanseeraamme nyt urbaanin TOMORROW-minimalliston, jonka on suunnitellut kilpailun voittaja, Josefin Runquist.

”Ihmiset ovat usein liikkeessä. Olen suunnitellut vaatteita, joiden inspiraatio tulee siitä. Luonnollinen liikekieli herättää mallistoni eloon ja tuo vaatteisiin odottamatonta volyymia ja uuden ilmeen. Malliston ydin on siinä, mitä vaatteelle tapahtuu liikkuessa – kaikki ei aina ole sitä, miltä se näyttää”, sanoo suunnittelija Josefin Runquist.

TOMORROW by Josefin Runquist -mallisto koostuu seitsemästä ainutlaatuisesta vaatteesta, joille on tunnusomaista puhtaat ja ajattomat leikkaukset. Pliseeraukset ja musta-valkoiset kontrastit ovat huomiota herättäviä efektejä. Tehostevärinä on vahva vadelmanpunainen.

Lindex on Boråsin Textilhögskolanista valmistuvien opiskelijoiden muotinäytöksen pääsponsori, ja se on tehnyt yhteistyötä korkeakoulun kanssa jo neljä vuotta. Textilhögskolan on yksi Ruotsin tärkeimmistä korkeakouluista, jossa on tekstiili- ja muotisuunnittelualan opetusta ja tutkimusta. Lindex tukee koulutusta muun muassa antamalla tietoa suunnitteluprosessista ja opettamalla bisnesajattelua vähittäiskaupan näkökulmasta.

“Uuden suunnittelijan on vaikea päästä muotialalle sisään. Me olemme kansainvälinen muotiyritys, ja meillä on vastuu huolehtia siitä, että uusia kykyjä pääsee esille ja tämä on yksi tapa tukea sitä prosessia”, sanoo Annika Hedin, Lindexin Head of Design.

TOMORROW by Josefin Runquist -mallisto tulee myyntiin osoitteeseen lindex.com ja Helsingin Aleksanterinkadun Lindex-myymälään 12. helmikuuta 2016.

Lisätietoja:

Polhem PR

Aino-Marja Öster
Marketing & Communications Team Leader
E-mail: aino-marja.oster@lindex.com

Lindex on yksi Pohjois-Euroopan johtavista muotiketjuista. Lindexillä on yli 490 myymälää 18 markkinalla. Lindexin liikeidea on tarjota inspiroivaa ja hintansa arvoista muotia. Valikoimaan kuuluu useita eri kokonaisuuksia naisten alusvaatteita, naistenvaatteita ja lastenvaatteita. Lindex on osa pörssissä noteerattua Stockmann-konsernia. Lisää tietoa osoitteessa www.lindex.com