Yritysvaatteiden suunnittelukilpailu houkutteli lähes 70 osallistujaa

Report this content

Tekstiilipalveluyritys Lindströmin yritysvaatteiden suunnittelukilpailuun osallistui lähes 70 opiskelijaa kymmenestä maasta. Kilpailun tavoitteena on antaa alan opiskelijoille mahdollisuus näyttää osaamistaan, kannustaa aloittavia suunnittelijoita luomaan uraa yritysvaatteiden parissa ja tuoda tuoreita ideoita catering-alan työvaatetukseen.

Kilpailuun on kutsuttu opiskelijoita vaatesuunnittelua opettavista korkeakouluista Euroopasta ja Aasiasta. Kisaan ilmoittautui määräpäivään mennessä lähes 70 osallistujaa yhdeksästä maasta Euroopasta sekä Intiasta.

Kilpailuun osallistui opiskelijoita maineikkaista vaatesuunnittelun opinahjoista, kuten

Lontoon The Royal College of Arts, Milanon Nuova Accademia Belle Arti ja Barcelonan Escuela Superior de Diseño y Moda Felicidad Duce.

Opiskelijoiden tehtävänä on suunnitella innovatiivinen ja muunneltava työasukokonaisuus ravintoloiden ja kahviloiden salivaatetukseksi. ”Kilpailijoiden määrä ja korkeakoulujen korkea taso kertoo, että yritysvaatteiden suunnittelua pidetään mielenkiintoisena ja houkuttelevana vaihtoehtona suunnittelijan uralla”, Lindströmin Design Manager Anna-Kaisa Huttunen iloitsee.

Kilpailuun lähetetyistä töistä on valittu viisi finalistityötä. Kansainvälisten finalistien mallistot esitellään Minttu Vesalan koordinoimassa finaalinäytöksessä Korjaamolla toukokuussa 2012. Voittajan valitsee kansainvälinen raati, jonka puheenjohtajana toimii Dieselin naistenmalliston pääsuunnittelija Heikki Salonen. Tuomariston jäseniksi on kutsuttu myös Viron taidekorkeakoulun rehtori Signe Kivi ja ravintoloitsija Hans Välimäki. Tuomaristoon kuuluvat lisäksi Lindström-konsernin toimitusjohtaja Juha Laurio ja Brand Manager Anna-Kaisa Huttunen.

Kilpailua ja kilpailuhenkisyyttä harmillisen monesti Suomessa pidetään negatiivisena asiana, mutta varsinkin tällainen järjestetty laadukas kilpailu tuo tervehenkistä rajojen ylittelyä myös vähän jo kokeneemmalle opiskelijalle. Oma suunnittelu kehittyy ja jalostuu, kun pääsee peilaamaan ajatuksiaan todellisten yritysten kanssa ja tarkastelemaan muiden suunnittelijoiden ehdotuksia”, mainitsee Salonen. ”Odotukset ovat korkealla kilpailun suhteen”, Salonen kertoo. ”Toivoisin näkeväni rohkeaa, toimivaa, realistista ja kerta kaikkiaan hyvännäköistä työvaatetta josta kilpailijat ja Lindström saavat olla ylpeitä.”

Lindström Oy
President and CEO
Juha Laurio
tel. 358 40 501 6299

Design Manager
Anna-Kaisa Huttunen
tel. 358 40 738 1015

Lindström

Tekstiilipalveluyritys Lindström vahvistaa asiakkaidensa yrityskuvaa. Palvelumme helpottaa asiakkaan arkea ja on kokonaiskustannuksiltaan markkinoiden edullisin. Toimimme vastuullisesti ja olemme arvostettu työnantaja. Lindströmiläisiä on yli 2 400 henkeä Euroopassa ja Aasiassa. Konsernin vuoden 2010 liikevaihto oli 249 miljoonaa euroa.

Lindström tarjoaa yritysasiakkaille työvaate-, hygienia-, henkilönsuojain-, brändituote-, matto-, ravintolatekstiili- ja teollisuuspyyhepalveluita.

www.lindstrom.fi

Avainsanat:

Pikafaktat

Lindström Award on työvaatteiden suunnittelukilpailu. Kilpailuun kutsutaan vaatesuunnittelua opettavia korkeakouluja Euroopasta ja Aasiasta. Kilpailun järjestää tekstiilipalveluyhtiö Lindström.

Lainaukset

Kilpailijoiden määrä ja koulujen korkea taso kertoo, että yritysvaatteiden suunnittelua pidetään mielenkiintoisena ja houkuttelevana vaihtoehtona suunnittelijan uralla.
Anna-Kaisa Huttunen
Toivoisin näkeväni rohkeaa, toimivaa, realistista ja kerta kaikkiaan hyvännäköistä työvaatetta.
Heikki Salonen