• Lindström Oy/

Lindström vauhdittaa kasvua Aasiassa ostamalla maailman suurimman tekstiilipalveluyritys Cintasin Kiinan liiketoiminnot

Report this content

Tekstiilipalvelukonserni Lindström tukee visionsa 2025 toteutumista Kiinassa ostamalla Cintasin Kiinan liiketoiminnot kokonaisuudessaan. Kaupan myötä Lindströmistä tulee selkeä markkinajohtaja työvaatteiden vuokrauksessa sekä puhdastilapalveluissa Kiinan nopeasti kasvavilla markkinoilla. Kauppa myös kasvattaa Lindströmin maantieteellistä jalansijaa maassa ja laajentaa yhtiön palveluvalikoimaa uusille palvelualueille.

”Uudistetun strategian myötä Aasian merkitys meille korostuu. Olemme tarjonneet palveluita maassa jo vuodesta 2006 ja onnistuneet kasvattamaan markkinaosuuttamme asteittain. Kaupan myötä syntyvä kokonaisuus kaksinkertaistaa liiketoimintamme ja tekee meistä entistäkin merkittävämmän toimijan yhdellä ydinmarkkinallamme”, sanoo Lindström-konsernin toimitusjohtaja Juha Laurio.

Cintas on maailman suurin tekstiilipalvelualan yritys, jonka vuotuinen liikevaihto on yli 7 miljardia dollaria. Yhtiön kolme palvelukeskusta sijaitsevat Suzhoussa, Tianjinissa ja Guangzhoussa, joiden kautta Cintas palvelee lähes 560 asiakasta työvaate-, matto- ja puhdastilapalveluissa. Cintasilla on Kiinassa noin 300 työntekijää, jotka kaikki siirtyvät kaupan yhteydessä Lindströmin palvelukseen.

Lindström työllistää Kiinassa lähes 250 henkilöä viidessä eri toimintayksikössä Suzhoussa, Chengdussa, Guangzhoussa, Pekingissä ja Shanghaissa, joiden kautta yritys palvelee lähes 500 asiakasta työvaate- ja puhdastilapalveluissa.

Yrityskaupan integraatiotyö alkaa välittömästi ja sen odotetaan valmistuvan vuoden 2021 alkupuoliskon aikana. Syntyvä kokonaisuus yhdistää parhaita käytäntöjä ja osaamista molemmista yrityksistä. Lindström odottaa innolla työskentelyä Cintasin Kiinan johdon ja työntekijöiden kanssa yhteisen kokonaisuuden luomiseksi ja toteuttamiseksi.

”Tämä kauppa yhdistää kaksi markkinan suurinta toimijaa. Strateginen yhteensopivuutemme palvelukeskustemme sijaintien, palvelutarjonnan sekä synergiapotentiaalin suhteen on erinomainen. Yhdistämällä osaamisemme pystymme tarjoamaan asiakkaillemme vieläkin innovatiivisempia ja vastuullisempia vuokratekstiilipalveluja, ja tukemaan heitä omassa liiketoiminnassaan parhaalla mahdollisella tavalla”, sanoo Aasian alueesta sekä Lindströmin myynnistä ja markkinoista vastaava johtaja Anupam Chakrabarty.

Lisätietoja:
Juha Laurio, President & CEO, Lindström Group, 040 501 6299, juha.laurio@lindstromgroup.com
Anupam Chakrabarty, SVP, Asia, Sales and Markets, Lindström Group, 050 586 8582, anupam.chakrabarty@lindstromgroup.com

Lindström Group
Lindström on tekstiilipalveluyritys, joka keskittyy helpottamaan asiakkaidensa elämää Euroopassa ja Aasiassa. 4600 intohimoisen työntekijämme kanssa tarjoamme kestäviä ja helppokäyttöisiä tekstiilipalveluja, jotka takaavat turvalliset ja hygieeniset ratkaisut parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen saavuttamiseksi. Vuonna 2019 Lindström-konsernin liikevaihto oli 408 miljoonaa euroa. www.lindstromgroup.com