Lindström ja Suomen UNICEF allekirjoittivat nelivuotisen kumppanuussopimuksen

Tekstiilipalveluyritys Lindström ja UNICEF ovat allekirjoittaneet nelivuotisen sopimuksen kumppanuudesta, jonka avulla tuetaan Suomen UNICEFin uutta puhtaaseen veteen liittyvää hanketta Intian Madhya Pradeshissa.

Uusi kumppanuussopimus on jatkoa vuonna 2007 aloitetulle nelivuotiselle kumppanuussopimukselle, jossa Lindström tuki Suomen UNICEFin hygienia- ja sanitaatio-ohjelmaa Intian Biharissa.

"Olemme hyvin iloisia voidessamme jatkaa yhteistyötä tärkeän asian hyväksi", sanoo Lindström Oy:n toimitusjohtaja Juha Laurio. "Kumppanuussopimuksemme UNICEFin kanssa linkittyy yrityksemme keskeisiin liiketoiminta-alueisiin ja heijastaa Lindströmin arvoja vastuullisuudesta, pitkäjänteisestä kumppanuudesta sekä innostuksen ja oppimisen ilon merkityksestä."

Puhtaan veden puolesta

Lindström tukee Suomen UNICEFin vesi- ja sanitaatiohanketta Intian Madhya Pradeshissa. Alueella lasten yleinen kuolinsyy on edelleen likaisesta vedestä johtuvat taudit, kuten ripuli. UNICEF aloittaa tänä vuonna alueella kolmivuotisen projektin, jonka tarkoitus on taata alueen asukkaille puhdas vesi. UNICEF rakentaa Madhya Pradeshiin kaivoja, parantaa saniteettihuoltoa ja antaa hygieniakoulutusta. Kun lapset oppivat koulussa hygienian ja puhtaan veden merkityksen, he vievät tietoutta myös koteihinsa. Projektiin kuuluu 150 koulua, joiden kautta tavoitetaan yhteensä 37 500 intialaista lasta ja 15 000 perhettä.

Kestävän kehityksen Lindström

Jatkuva toiminnan kehittäminen ja ympäristökuormituksen pienentäminen ovat osa Lindströmin toimintaa. Lindström raportoi ympäristö-, sosiaalisesta ja taloudellisesta vastuustaan vuosittain ilmestyvässä vastuuraportissaan.

Lisätietoja: Lindström Oy, toimitusjohtaja Juha Laurio, puh + 358 40 501 6299

Tekstiilipalveluyritys Lindström vahvistaa asiakkaidensa yrityskuvaa. Palvelumme helpottaa asiakkaan arkea ja on kokonaiskustannuksiltaan markkinoiden edullisin. Toimimme vastuullisesti ja olemme arvostettu työnantaja. Lindströmiläisiä on yli 2 400 henkeä Euroopassa ja Aasiassa. Konsernin vuoden 2010 liikevaihto oli 249 miljoonaa euroa. www.lindstrom.fi