Lindströmin kasvu kiihtyi vuonna 2011

Lindström on julkaissut tilinpäätöksensä vuodelta 2011. Lindströmin liikevaihto kasvoi 5,2 prosenttia vuonna 2011 ollen 262 miljoonaa euroa (249 miljoonaa euroa vuonna 2010).

Konsernin voitto ennen veroja oli 11,9 milj. euroa (30,8 milj. euroa vuonna 2010). Vuonna 2011 tehdyt merkittävät kasvun edellyttämät investoinnit, tekstiiliostot, kohonneet energiakulut sekä liiketoimintakaupoista aiheutuneet kertaluonteiset kulukirjaukset heikensivät kannattavuutta edellisvuoteen nähden.

Konsernin nettoinvestoinnit ilman liiketoimintakauppoja olivat 30,5 milj. euroa vuonna 2011, kun ne edellisenä vuonna olivat 21,2 milj. euroa. Investoinnit kohdistuivat pääosin uusien palvelukeskusten ja pesuloiden perustamiseen.

”Olemme panostaneet kasvuun ja vuonna 2012 odotamme kasvumme kiihtyvän edelleen. Jatkamme vuonna 2011 julkaisemamme kasvustrategian toteuttamista pääosin tulorahoituksen avulla.”, kertoo Lindström-konsernin toimitusjohtaja Juha Laurio. ”Vaikka Euroopan talouden epävarmuudet jatkuvat, odotamme liiketoiminnan kasvun nopeutuvan kaikilla markkina-alueillamme. Palvelumme ovat aina asiakastarpeen mukaan mitoitetut ja joustamme asiakastarpeen mukaan. Näin palvelumme ovat houkuttelevia asiakkaillemme kaikissa vaiheissa taloussyklejä.”

Suomalainen perheyhtiö Lindström jatkaa kansainvälistä kasvuaan laajentamalla tekstiilipalveluiden tarjoamista yhä uusille toiminta-alueille. Lindströmin kansainvälisen nopean laajentumisen mahdollistaa sen innovatiivinen, joustava, moduloitu liiketoimintakonsepti.

Lisätiedot:
Juha Laurio

Tekstiilipalveluyritys Lindström vahvistaa asiakkaidensa yrityskuvaa. Palvelumme helpottaa asiakkaan arkea ja on kokonaiskustannuksiltaan markkinoiden edullisin. Toimimme vastuullisesti ja olemme arvostettu työnantaja. Lindströmiläisiä on yli 2 500 henkeä Euroopassa ja Aasiassa. Konsernin vuoden 2011 liikevaihto oli 262 miljoonaa euroa.