Lindströmin tilinpäätös vuodelta 2007

Report this content

Tekstiilipalveluyhtiö Lindströmin liiketoiminnan kehitys jatkui hyvänä ja konsernin liikevaihto kasvoi 12,4 prosenttia 227 miljoonaan euroon. Yhtiön kannattavuus parani selvästi ja konsernin voitto ennen veroja oli 26,8 miljoonaa euroa (15,8 MEUR 2006). Vuonna 2007 konsernin nettoinvestoinnit olivat 12,7 miljoonaa euroa (20,2 MEUR 2006). Lindström-konsernissa oli työsuhteessa vuoden lopussa 2311 henkilöä (2177 vuonna 2006).

Näkymät myös kuluvalle tilikaudelle 2008 ovat hyvät. Liikevaihdon kasvun ja kannattavuuden arvioidaan pysyvän vuoden 2007 hyvällä tasolla. Näköpiirissä ei ole liiketoimintaan, kannattavuuteen tai rahoitukseen liittyviä merkittäviä riskejä. Kilpailu on kuitenkin kiristymässä kaikilla markkina-alueilla.

”Vahvan konseptin turvin sekä tuottavuutta ja kustannustehokkuutta parantamalla uskomme, että säilytämme markkina-asemamme kaikissa toimintamaissamme”, toteaa Lindström-konsernin toimitusjohtaja Juha Laurio.

Lisätietoja:

Lindström Oy, toimitusjohtaja Juha Laurio
P. 0405016299

Lindströmin Vastuuraportti 2007 löytyy kokonaisuudessaan osoitteesta www.lindstrom.fi