LIQUI MOLY on IIHF jääkiekon maailmanmestaruuskilpailujen 2017 virallinen sponsori

Saksassa ja Ranskassa pelattavat kisat ovat talviurheilukauden viimeinen sponsorointikohde

Huhtikuu 2017 – LIQUI MOLYn talviurheilukauden päätös. Saksalainen öljy-yritys on Saksassa ja Ranskassa järjestettävien IIHF jääkiekon maailmanmestaruuskilpailujen 2017 virallinen sponsori. ”Maailmanmestaruuskisat ovat tämän kauden viimeinen suuri kansainvälinen talviurheilutapahtuma. Kisoihin osallistuvien maiden markkinat ovat meille erittäin tärkeitä”, LIQUI MOLYn markkinointijohtaja Peter Baumann sanoo.

Kaikki Pohjoismaat Islantia lukuun ottamatta osallistuvat maailmanmestaruuskisoihin, samoin kuin kuusi itäeurooppalaista joukkuetta, Ranska, Italia ja Sveitsi. ”Venäjä on selvästi suurin vientimarkkinamme. Haluamme kasvaa myös mahdollisuuksia täynnä olevilla Pohjois-Amerikan markkinoilla”, markkinointijohtaja sanoo. Kaikissa näissä maissa jääkiekko on erittäin suosittua tai jopa kansallisurheilua.

Venäjän vuoden 2016 kisoissa katsomoissa kävi lähes 420 000 katsojaa. TV-lähetykset näkyivät 167 eri maassa, mikä tarjosi järjestäjille lähes 1,3 miljardia TV-kontaktia. Edellisissä Saksassa järjestetyissä MM-kisoissa vuonna 2010 katsomoissa kävi lähes 550 000 katsojaa.

Yrityksen logo näkyy sekä Kölnin että Pariisin kisahalleissa kaukalon laidalla televisiossa hyvin näkyvässä paikassa maalin takana, kaikissa virallisissa kisapapereissa ja väliseinissä sekä mediakuutioissa.

5.–21. toukokuuta Saksassa ja Ranskassa järjestettävä turnaus on viimeinen LIQUI MOLYn miljoonaluokan talviurheilusponsorointipakettiin sisältyvä tapahtuma. Yritys on jo aiemmin sponsoroinut eri lajien kansainvälisiä kilpailuita Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Aasiassa. "Siten miljoonat katsojat, joita emme saavuttaisi moottoriurheiluradoilla, pääsevät tutustumaan LIQUI MOLYyn", Peter Baumann sanoo.