LIQUI MOLY siirtyy Würth Groupin omistukseen

Ernst Prost myy yhtiönsä menestyksekkäälle monialakonsernille

Joulukuu 2017 – LIQUI MOLY saa uuden omistajan. Yhtiön toimitusjohtaja Ernst Prost myy vuodenvaihteessa osuutensa yrityksestään Würth Groupille. "Kaupan myötä halusin turvata LIQUI MOLYn toiminnan jatkuvuuden myös sen jälkeen, kun en itse ole enää yhtiön johdossa", toteaa Ernst Prost. Hän jatkaa edelleen yhtiön toimitusjohtajana.

LIQUI MOLYn asema markkinoilla on vakaa: omavaraisuusaste on korkea, ja edellisten vuosien tapaan yhtiön liikevaihto on tänäkin vuonna ennätyskorkea. "Halusin päättää asiasta kaikessa rauhassa, kun yhtiömme taloudellinen tilanne on hyvä, eikä päätöksiä tarvitse tehdä epäsuotuisissa olosuhteissa", Ernst Prost sanoo.

Yhtiöllä on jo entuudestaan pitkä yhteinen historia Würth Groupin kanssa. Würth Group on ollut jo lähes 20 vuoden ajan LIQUI MOLYn äänetön osakas, millä on haluttu turvata yhtiön asema epävarmuustekijöitä vastaan jo vuosia sitten. Vaikka Würth Group on yli 70 000 työntekijällään ja 12,5 miljardin euron liikevaihdollaan huomattavasti LIQUI MOLYa suurempi yritys, se on LIQUI MOLYn tapaan perheyhtiö. "Siitä syystä voin olla varma, että Würth Groupin omistuksessa LIQUI MOLY on hyvissä käsissä", Ernst Prost toteaa.

Taustalla tapahtuva omistajanvaihdos ei aiheuta näkyviä muutoksia liiketoimintaan. LIQUI MOLY säilyy itsenäisenä yrityksenä Würth Groupin sisällä, ja Ernst Prost toimii edelleen yhtiön toimitusjohtajana, eikä liiketoiminnassa näy muitakaan muutoksia. "Minut tuntevat tietävät, että yhteistyökumppanini ovat minulle aina etusijalla", sanoo Ernst Prost. "Sitä paitsi olisi turhaa alkaa muuttaa viime vuosien menestyksekästä liiketoimintaa. Jatkamme toimintaamme samalla tavalla kuin ennenkin – nyt olemme vain päässeet suojaan suuremman katon alle."

Mobile:   +49 151 1620 7701
LIQUI MOLY GmbH | Jerg-Wieland-Straße 4 | 89081 Ulm | GERMANY