Energiateollisuuteen julistetut ylityökiellot voivat vaikeuttaa sähköverkon ennakoimattomien vikojen korjausta

Useimmat Energiateollisuuden työntekijä- ja toimihenkilöjärjestöt ovat päättäneet ylityökiellosta. Ylityökielto alkaa 1.2.2018 kello 06.00, ellei sitä ennen saada neuvottelutulosta. Ylityökielto jatkuu toistaiseksi ja sen päättymisestä ilmoitetaan erikseen.

– Loiste Sähköverkko Oy pyrkii takamaan häiriöttömän sähkönjakelun asiakkailleen myös työtaistelun aikana. Ylityökielto voi vaikeuttaa sähköverkon ennakoimattomien vikojen korjausta. Asiakkaiden on syytä varautua pitkittyneisiin sähkönjakelun keskeytyksiin, toimitusjohtaja Heikki Juntunen sanoo.

Loiste Sähköverkko Oy:n toimitusjohtaja Heikki Juntunen, puh. 050 551 0466.

Loiste on suomalainen energiayhtiö yli sadan vuoden kokemuksella. Haluamme tarjota asiakkaillemme enemmän kuin energiaa, parempaa arkea. Kuulumme maamme suurimpien energiamyyjien joukkoon. Loiste-konsernin omistavat Kajaanin kaupunki ja Sotkamon kunta. Toimipisteemme sijaitsevat Espoossa, Kajaanissa ja Rovaniemellä. Lisätietoja www.loiste.fi. Loiste Sähkönmyynti Oy Loiste Sähkönmyynti on valtakunnallinen, suomalainen energiayhtiö. Haluamme helpottaa 200 000:n asiakkaamme arkea kehittämällä uusia palveluja ja toimivia ratkaisuja. Tähtäämme tulevaan kasvuun yhdessä kumppaneidemme kanssa, jotta ihmiset voisivat tehdä oman elämänsä kokoisia ympäristötekoja. Loiste Sähköverkko Oy​ Loiste Sähköverkko toimii sähkömarkkinalain määrittämänä jakeluverkon haltijana verkkovastuualueella, joka kattaa Kainuun yhdeksän kuntaa sekä Pyhännän kunnan ja osan Siikalatvan kunnasta Pohjois-Pohjanmaalla. Yhtiö vastaa verkkoalueellaan sähkön siirrosta, sähköverkon rakennuttamisesta, käytöstä ja kunnossapidosta sekä näihin liittyvien palvelujen ostosta. Loiste Lämpö Oy​Loiste Lämpö harjoittaa kaukolämpötoimintaa Kajaanin kaupungin alueella. Yhtiöllä on noin 1 700 asiakasta. Noin 70 % kajaanilaisista asuu kaukolämmitetyissä taloissa. Vuonna 2017 kaukolämmön myynti oli 294 GWh.