Suojasää puhdisti sähköjohdot ja puuston lumesta

Loiste Sähköverkon suurhäiriötilanne on tällä erää kriittisimmiltä osin ohitse. Torstain vesisade ja plussakeli sulatti paksut lumi- ja kuurapeitteet johdoilta sekä metsistä. Helikopteritarkastuksilla on tänään todettu, että ainoastaan korkeimmilla vaara-alueilla on normaaliin talvimaisemaan kuuluvaa lumista puustoa, joka ei ole kallistumassa johdoille.

Apuvoimia on viankorjauksessa viikonlopun yli ja yksi helikopteri on varalla verkon tarkastamiseen vielä ensi viikolla. Maastossa työskentelevät resurssit keskittyvät nyt jälkivikojen, kuten säierikkojen ja pienjännitejohtojen korjauksiin. Korjaustöiden vuoksi voi esiintyä lyhytaikaisia suunniteltuja sähkökatkoja.

Kiitämme kaikkia kumppaneitamme runsaista apujoukoista sekä kainuulaisia vikapaikkojen ilmoittamisesta, kärsivällisyydestä ja myötäelämisestä yhtiömme haastavimmassa vikatilanteessa vuosikymmeniin.

Pahoittelemme pitkäkestoisen suurhäiriötilanteen aiheuttamaa haittaa.

Lisätietoja antaa käyttöpäällikkö Ismo Reinikka, puhelin 050 589 2104.

Loiste on suomalainen energiayhtiö yli sadan vuoden kokemuksella. Haluamme tarjota asiakkaillemme enemmän kuin energiaa, parempaa arkea. Kuulumme maamme suurimpien energiamyyjien joukkoon. Loiste-konsernin omistavat Kajaanin kaupunki ja Sotkamon kunta. Toimipisteemme sijaitsevat Espoossa, Kajaanissa ja Rovaniemellä. Lisätietoja www.loiste.fi. Loiste Sähkönmyynti Oy Loiste Sähkönmyynti on valtakunnallinen, suomalainen energiayhtiö. Haluamme helpottaa 200 000:n asiakkaamme arkea kehittämällä uusia palveluja ja toimivia ratkaisuja. Tähtäämme tulevaan kasvuun yhdessä kumppaneidemme kanssa, jotta ihmiset voisivat tehdä oman elämänsä kokoisia ympäristötekoja. Loiste Sähköverkko Oy​ Loiste Sähköverkko toimii sähkömarkkinalain määrittämänä jakeluverkon haltijana verkkovastuualueella, joka kattaa Kainuun yhdeksän kuntaa sekä Pyhännän kunnan ja osan Siikalatvan kunnasta Pohjois-Pohjanmaalla. Yhtiö vastaa verkkoalueellaan sähkön siirrosta, sähköverkon rakennuttamisesta, käytöstä ja kunnossapidosta sekä näihin liittyvien palvelujen ostosta. Loiste Lämpö Oy​Loiste Lämpö harjoittaa kaukolämpötoimintaa Kajaanin kaupungin alueella. Yhtiöllä on noin 1 700 asiakasta. Noin 70 % kajaanilaisista asuu kaukolämmitetyissä taloissa. Vuonna 2017 kaukolämmön myynti oli 294 GWh.