VARAUDUMME KESKIVIIKOSTA ALKAEN UUTEEN SUURHÄIRIÖÖN

Kuuran paino rikkoo rakenteita

Loiste Sähköverkko varautuu uuteen suurhäiriöön

Loiste Sähköverkon haasteet luonnonvoimien edessä jatkuvat. Eniten vikoja aiheuttaa nyt nopeasti muodostuva kuura, joka rikkoo pylväsrakenteita. Loppuviikoksi sään ennustetaan lämpenevän ja lumisateiden muuttuvan märäksi, jolloin viat lisääntyvät. Asiakkaiden on syytä varautua pitkiin sähkökatkoihin viikon puolivälistä alkaen. Tilanteeseen varaudutaan kaikin mahdollisin lisävoimin ympärivuorokautisesti.

Lauantaina alkoi uusi suurhäiriötilanne, joka koski lähinnä itäistä verkkoaluetta. Enimmillään sähköttä oli noin 600 asiakasta. Kuuran paino johtimilla on jo niin raskas, että sähkölinjojen rakenteet pettävät. Pitkäkestoisimpien vikojen korjaus on vaatinut mm. muuntajien ja pylväiden vaihtoja hankalasti kuljettavassa maastossa, joka valitettavasti hidastaa korjausta.

Sähkökatkojen tilanne vaihtelee nopeasti ja ajantasaisin tieto löytyy Loiste Sähköverkon keskeytyskartalta.

Asiakkaita pyydetään ilmoittamaan sähköjohdoille kallistuneista puista tai alhaalla olevista johdoista Loisteen maksuttomaan vikailmoitusnumeroon 0800 9 2500 (24 h). Hengenvaaran vuoksi lunta eikä kallistuneita puita saa yrittää poistaa omatoimisesti.

Pahoittelemme suurhäiriötilanteen aiheuttamaa haittaa. Kiitämme asiakkaitamme heidän tekemistään vikailmoituksista ja havainnoista, jotka nopeuttavat vikojen paikannusta ja korjaustöitä.

Lisätietoja antaa käyttöpäällikkö Ismo Reinikka, puhelin 050 589 2104.

Loiste Sähköverkon keskeytyskartta

Ohjeita sähkökatkon varalle

Pahasti poikki Opas

Loiste on suomalainen energiayhtiö yli sadan vuoden kokemuksella. Haluamme tarjota asiakkaillemme enemmän kuin energiaa, parempaa arkea. Kuulumme maamme suurimpien energiamyyjien joukkoon. Loiste-konsernin omistavat Kajaanin kaupunki ja Sotkamon kunta. Toimipisteemme sijaitsevat Espoossa, Kajaanissa ja Rovaniemellä. Lisätietoja www.loiste.fi. Loiste Sähkönmyynti Oy Loiste Sähkönmyynti on valtakunnallinen, suomalainen energiayhtiö. Haluamme helpottaa 200 000:n asiakkaamme arkea kehittämällä uusia palveluja ja toimivia ratkaisuja. Tähtäämme tulevaan kasvuun yhdessä kumppaneidemme kanssa, jotta ihmiset voisivat tehdä oman elämänsä kokoisia ympäristötekoja. Loiste Sähköverkko Oy​ Loiste Sähköverkko toimii sähkömarkkinalain määrittämänä jakeluverkon haltijana verkkovastuualueella, joka kattaa Kainuun yhdeksän kuntaa sekä Pyhännän kunnan ja osan Siikalatvan kunnasta Pohjois-Pohjanmaalla. Yhtiö vastaa verkkoalueellaan sähkön siirrosta, sähköverkon rakennuttamisesta, käytöstä ja kunnossapidosta sekä näihin liittyvien palvelujen ostosta. Loiste Lämpö Oy​Loiste Lämpö harjoittaa kaukolämpötoimintaa Kajaanin kaupungin alueella. Yhtiöllä on noin 1 700 asiakasta. Noin 70 % kajaanilaisista asuu kaukolämmitetyissä taloissa. Vuonna 2017 kaukolämmön myynti oli 294 GWh.