Lopeta ja voita -tupakoinnin lopettamiskilpailun pääpalkinto Tornioon

Report this content

Lopeta ja voita -tupakoinnin lopettamiskilpailun pääpalkinto Tornioon Lopeta ja voita -tupakoinnin lopettamiskilpailu on päättynyt. Kilpailuun osallistui tänä keväänä noin 12 000 henkeä, joista pysyvästi tupakoinnin lopettajia oli noin 7 000 henkilöä. Kilpailuaika oli 2.-29.5.2002. Lopettajasarjassa arvottiin kuusi rahapalkintoa. Pääpalkinnon voittajan kannustaja palkittiin myös rahapalkinnolla. Terveydenhuoltoalan henkilöstöön kuuluvien lopettajien joukosta arvottiin yksi rahapalkinnon saaja. Voittajien tupakoimattomuus varmistettiin laboratoriotestein. Palkintojenjakotilaisuus järjestetään tänään (31.5.), maailman tupakoimattomana päivänä, Esplanadin lavalla klo 12-13. Kansainvälisen Quit & Win -kilpailun palkinnot arvotaan kesäkuussa Kyproksella. Lopettajien sarja Pääpalkinto: 1.682 Timo Satomaa, Tornio Lisäksi arvottiin viisi (5) 841 € palkintoa 2. palkinto: 841 € Ella Pääkkönen, Nurmes 3. palkinto: 841 € Veera Vitikka, Rovaniemi 4. palkinto: 841 € Niina Lehmusoksa, Pieksämäki 5. palkinto: 841 € Janne Arponen, Helsinki 6. palkinto: 841 € Vootele Vöikar, Helsinki Kannustajien sarja 841 € Markku Ponkala, Tornio Terveydenhuoltoalan henkilöstöön kuuluvien lopettajien sarja 841 € Jaana Satomaa, Tornio Lopeta ja voita -kilpailu on järjestetty vuodesta 1985 lähtien. Kilpailua toteutetaan sosiaali- ja terveysministeriön tuella. Lopeta ja voita -tupakoinnin lopettamiskilpailua koordinoi Terveys - Hälsan ry. Kilpailun muut järjestäjät ovat Allergia -ja Astmaliitto ry, Hengitysliitto Heli ry - Andningsförbundet Heli rf, Samfundet Folkhälsan, Suomen Apteekkariliitto - Finlands Apotekareförbund ry, Suomen Hammaslääkäriliitto ry - Finlands Tandläkarförbund rf, Suomen Sydänliitto ry, Suomen Terveydenhoitajaliitto STHL ry - Finlands Hälsovårdareförbund rf, Suomen Työterveyshoitajaliitto - Finlands Företagshälsovårdareförbund ry, Suun Terveydenhoidon Ammattiliitto ry ja Syöpäjärjestöt - Cancerorganisationerna. Lisätietoja: Terveys - Hälsan ry/ projektikoordinaattori Mari Anttolainen, puh. (09) 6850 3320, 050 5634508, mari.anttolainen@terveysry.fi, www.lopetajavoita.net ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/31/20020531BIT00080/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/31/20020531BIT00080/wkr0002.pdf