• Loudspring/

Cleantech Investin osakkuusyhtiö Enersize julkisti prospektuksen liittyen osakeantiin ja Tukholman Nasdaq First North-listaukseen

Enersize julkisti tänään, että se toteuttaa huhti-toukokuun 2017 aikana osakeannin ja hakee osakkeilleen listausta Nasdaq Tukholma First Northiin kesäkuussa 2017. Tullessaan kokonaan merkityksi osakeanti tuo Enersizelle 2.9 MEUR (27,9 MSEK) pääomaa ennen rahoituskuluja. Prospektus on saatavissa Enersizen (www.enersize.com) ja Sedermera Fondkommissionin (www.sedermera.se) verkkosivuilta ennen osakeannin merkintäajan alkamista.

90% maailman valmistavasta teollisuudesta käyttää paineilmaa, jonka osuus maailman koko sähkökulutuksesta on noin 5%, luoden paineilman säästöön liittyville ratkaisuille usean miljardin suuruiset markkinat. Kehittämänsä tieto- ja analyysijärjestelmän avulla Enersize saavuttaa jopa 30% suuruiset säästöt teollisuuden paineilmajärjestelmien energiankulutuksessa. Yhtiö jakaa säästöistä saadut tuotot asiakkaidensa kanssa, joiden ei tarvitse maksaa Enersizen palvelusta vaan ainoastaan luovuttaa osa saavutetuista säästötuotoista.

Yhtiöllä on merkittävä määrä olemassa olevia asiakkaita sekä vahva potentiaalisten asiakasprojektien kanta. Enersizen asiakkaiden joukossa on mm. eräs maailman suurimmista litteiden näyttöjen valmistajista, ajoneuvovalmistaja sekä terästehdas. Enersizen päätoimipiste on Helsingissä ja R&D yksikkö Lundissa.

Toimitusjohtaja Alexander Lidgren kommentoi: ”Enersizen toiminnassa yhdistyy asiakkaille tarjottu merkittävä lisäarvo ja hiilidioksiidipäästöjen vähentäminen siellä missä sitä eniten tarvitaan. Asiakkaiden joukkossa on jo nyt eräitä maailman suurimpia yhtiöitä. Olen iloinen että voimme nyt tarjota sijoittajille mahdollisuuden tulla mukaan tulevaan kasvuun, kun yhtiöstä nyt rakennetaan globaalisti johtavaa paineilman energiatehokkuuden ohjelmisto-toimijaa.

Osakeannin yhteenveto

Osakeanti on kooltaan enintään 4 050 000 osaketta, joka osakekohtaisen antihinnan ollessa 6,90 SEK, vastaa noin 27,9 MSEK antia. Toteutettavan osakeannin alin mahdollinen määrä on 2 500 000 osaketta, joka vastaa noin 17,3 MSEK nostettavaa pääomaa. Yhtiöllä on noin 11,9 MSEK edestä merkintätakauksia nykyisiltä osakkeenomistajilta.

Merkintäajaksi on suunniteltu ajanjaksoa 27.4 – 11.5 2017. Pääoma tullaan käyttämään markkinoinnin kiihdyttämiseen sekä täysautomatisoidun analyysityökalun kansainväliseen lanseeraukseen liittyviin avainhenkilörekrytointeihin. Lisäksi Enersizen tavoitteena on käyttää keräämäänsä lisäpääomaa rahoittaakseen isoa määrää uusia asiakasprojekteja. Yhtiön hallitus arvioi että annin kautta kerättävä pääoma riittää rahoittamaan yhtiötä kunnes se on kassavirtapositiivinen, johon arvioidaan päästävän vuoden 2019 aikana. Annin toteuduttua onnistuneesti Enersize hakee osakkeidensa listausta Nasdaq Stockholm First North kauppapaikalle. Edellyttäen että vaatimukset sekä osakkeenomistajien määrän että toteutuneen osakeannin koon suhteen täyttyvät, ja että Enersize täyttää listalleottovaatimukset, arvioidaan ensimmäisen kaupankäyntipäivän olevan kesäkuun 2017 puolessavälissä.

Sijoittajatapahtumat

Enersize osallistuu useaan eri tapahtumaan kertoakseen sekä yhtiön nykytilanteesta että tulevaisuuden suunnitelmista. Nämä tapahtumat ovat kaikille avoimia tapahtumia sisältäen kevyen tarjoilun.

Aika Tapahtuma Paikka Ilmoittautuminen
25. huhtikuuta kl.17.00 – 20.00 The Sexy Truth –Low Carbon IPO edition Fotografiska, Stockholm Mahdollisuus seurata tapahtumaan livenä https://w ww.facebook.com/events/292531511184500/
4. toukokuuta kl. 11.30 – 13.00 Sedermera Fondkommission Elite Park Avenue Hotel, Göteborg Ilmoittautuminen osoitteeseen event@sedermera.se
9. toukokuuta kl. 07.30 – 18.00 Sedermeradagen Malmö Malmö Live Ilmoittautuminen osoitteeseen event@sedermera.se