• Loudspring/

Eagle Filters saa 0,8 MEUR rahoituksen Loudspring:ltä ja muodostaa strategisen allianssin australialaisen Baltec IES:n kanssa

Loudspring on myöntänyt 800 000 EUR lainan tytäryhtiöllensä Eagle Filters:ille. Loudspring sopi hiljattain 2,5 MEUR kasvurahoituksesta Nordic Environmental Finance Corporation (NEFCO) kanssa. Eagle Filters:in saama laina on ensimmäinen NEFCO-rahoituksen mahdollistama rahoitusjärjestely ja se antaa Eagle Filters:ille resursseja kasvustrategian kiihdyttämiseen. Loudspring omistaa 67,6% Eagle Filters:istä ja sillä on optio nostaa omistuksensa 80%:iin.

Molempien yhtiöiden kasvun nopeuttamiseksi Eagle Filters ja australialainen Baltec IES käynnistävät markkinointi- ja teknologiayhteistyön. Baltec IES on The Environmental Group Limited:in (EGL) suurin tytäryhtiö. EGL on ympärstöteknologiayhtiö, joka on listattu Australian Securities Exchange ASX -pörssissä (koodi: EGL). Baltec IES:llä on asiakkaita kaikilla mantereilla ja se on vakiintunut yli 40 maahan. Baltec IES keskittyy räätälöityihin ratkaisuihin, joilla optimoidaan suurten kaasuturbiinien toimintaa.

EGL:n Executive Director Ellis Richardson, kenestä tulee Eagle Filters:in hallituksen jäsen, kommentoi: “Strateginen allianssi Eagle Filters:in ja Baltec IES:n kanssa perustuu kummankin yhtiön omiin tuotteisiin, jotka keskenään täydentävät toisiaan ja joilla on samat markkinat sekä yhteinen asiakaskunta. Odotan allianssin luovan merkittävää kasvua molemmille yhtiöille.”

Toimitusjohtaja Lassi Noponen, Loudspring: “Eagle Filters on viime vuonna keskittynyt rakentamaan puitteita globaalille kasvulle. Yhtiön saama pääomaruiske ja allianssi Baltec IES:n kanssa tuovat Eagle Filters:ille merkittäviä lisäresursseja. Loudsprign ryhtyy mielellään kehittämään yhteistyötä Environmental Group Limited:n kanssa.”

Eagle Filters

Eagle Filters mahdollistaa kansainväliselle energiateollisuudelle sekä merkittävät energiasäästöt että CO2 päästövähenemät. Yhtiö toimittaa tehokkaita ilmansuodattimia voimalaitosten kaasuturbiineihin. Tehokas ilmansuodatus vähentää kompressorin siipien likaantumista ja parantaa turbiinien polttoainetaloutta.

Eagle Filters:in teknologia on käytössä useissa maissa Aasiassa, Euroopassa, Afrikassa ja sekä Pohjois- ja Etelä Amerikassa. Asiakkaina on sekä suuria valtio-omisteisia että yksityisiä energiayhtiöitä.

Seuraa seuraavaa linkkiä katsoaksesi lyhyen videon Eagle Filters:istä: https://youtu.be/Yt3EdBzy5tw

Yhteystiedot:

Joshua Burguete-Kirkman, Loudspring Oyj:n viestintäjohtaja. Puh. +46 70968 5584, joshua.kirkman@loudspring.earth

Loudspring lyhyesti

Loudspring on teollinen konserni, joka keskittyy luonnonvarojen säästämiseen. Omistamme ja johdamme Pohjoismaisia kasvuyrityksiä, joilla on suuri positiivinen ympäristövaikutus. Omistamme hajautetun salkun yrityksiä tasapainottaaksemme yksittäisten yhtiöiden kehityksen heilahduksia. Teknologiamme säästävät energiaa, vettä ja raaka-aineita teollisuudessa, kiinteistöissä ja jokapäiväisessä elämässä. Yrityksemme koostuu kahdesta haarasta: Loudspring Industry – enemmistöomistetut yritykset sekä Loudspring Ventures – vähemmistöomistetut yritykset.

Loudspring on listattu First North listalla tunnuksella LOUD ja First North Stockholm listalla tunnuksella LOUDS.