Loudspring ankkurisijoittajaksi salkkuyhtiö ResQ Clubin rahoituskierrokseen

Loudspring on ottanut ankkurisijoittajan roolin kovassa kehitysvauhdissa olevan salkkuyhtiönsä ResQ Clubin rahoituskierroksessa. Jos sijoituskierros merkitään täyteen, nousee Loudspringin omistus ResQ:ssa 15.6 prosentista 17.8 prosenttiin. ResQ: n avulla käyttäjät voivat voimakkaasti alennettuun hintaan ostaa aterioita, jotka muutoin menisivät jätteeksi, antaen käyttäjille mahdollisuuden löytää laadukkaita ja edullisia ravintola-annoksia sekä tutustua samalla uusiin ravintoloihin.

ResQ Clubin liikevaihto kasvoi 252 prosentilla viimeisen kalenterivuoden aikana ja yhtiö on tähän mennessä “pelastanut" asiakkailleen lähes 500 000 ateriaa. Pelkästään viime vuonna ResQ vaikutus hiilidioksipäästöjen vähentymiseen oli miljoona kiloa CO2:ta.

Alexander Lidgren, Loudspringin toimitusjohtaja kommentoi:

"Rakastan ResQ -palvelua. Tuote on valikoima lounasherkkuja taskussasi, ja palvelu on erinomainen esimerkki siitä miten rahaa ja luonnonvaroja voi säästää samanaikaisesti Tässä tapauksessa säästyy elintarvikkeita, jotka olisivat muussa tapauksessa menneet hukkaan. Uskomme, että ResQ voi olla markkinajohtaja monen miljardin dollarin ruoan ylijäämäruokamarkkinoilla. Olemme mielellämme mukana tässä rahoituskierroksessa ja pyrimme jatkossakin kasvattamaan omistustamme yhtiössä. "

Digitaalinen ruoka on nopeasti kasvava maailmanlaajuinen megatrendi, joka on jo luonut useita miljardien dollarien arvoisia startup-lähtöisiä yrityksiä. Markkinamahdollisuus hyvien aterioiden “pelastamiseksi" on yli 20 miljardia EUR pelkästään Euroopassa ja samaa suuruusluokkaa ​​Yhdysvalloissa.

Sauli Bohm, ResQ Clubin toimitusjohtaja kommentoi:

"Olemme innoissamme siitä, mitä tämä rahoituskierros mahdollistaa. Olemme oppineet paljon toisen toimintavuotemme, vuoden 2017, aikana ja varsinkin viime vuoden toisella puoliskolla aloimme löytää toimivaa mallia siihen, miten pystymme kiihdyttämään elintarvikkeiden pelastamista maailmanlaajuisesti. Olemme kartoittaneet tiettyjä alueita, joihin tulemme nyt investoimaan. Asettamalla etusijalle nämä maantieteelliset alueet, voimme luoda jotain, mitä maailma ei ole nähnyt aiemmin. Paras strategia sisältää luonnollisesti elementtejä, joita kukaan ei ole osannut ennakoida. Toisen sanoen, pysykää kuulolla ja jatkakaa laaturesurssien pelastamista. "

Lassi Noponen, Hallituksen puheenjohtaja, Loudspring Oyj. Puh: 358 40 501 5127, lassi.noponen@cleantechinvest.com

Loudspring lyhyesti

Loudspring on pohjoismainen yrityskiihdyttämö jolla on osakkuusyhtiöinään globaaleja ongelmia ratkaisevia kasvuyhtiöitä. Osakkuusyhtiöt keskittyvät liiketoiminnassaan puhtaaseen energiaan sekä energia-ja resurssitehokkuuteen. Yhtiöllä on osakkuusyhtiöitä Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Yhtiön johto on cleantech -sijoittamisen kansainvälisiä pioneereja. Loudspringin A-sarjan osake on listattu Nasdaq First North Finland markkinapaikalla tikkerikoodilla LOUD ja Nasdaq First North Tukholmassa tikkerikoodilal LOUDS.

Twitter: @loudspring

ResQ Club lyhyesti

ResQ-palvelun avulla ravintolat, kahvilat ja päivittäistavarakaupat voivat voivat myydä ylijääneet ruoka-annokset, elintarvikkeet ja raaka-aineet lähiseudulla liikkuville käyttäjille 40-70% alennuksella. ResQ on helppokäyttöinen ja ympäristövastuullinen ratkaisu ruokahävikkiongelmaan. Käyttäjille ResQ tarjoaa helpon tavan tutustua lähiseutunsa ruokatarjontaan ja ostaa ylijääneet annokset edullisesti mukaan. Palvelua voi käyttää iPhone- ja Android-sovelluksella tai nettiselaimella osoitteessa: https://resq-club.com/app/. Tuotteet maksetaan suoraan palvelun kautta ja noudetaan kaupasta tai ravintolasta sovelluksessa asetettuun takarajaan mennessä.
ResQ:lla on yli 200 000 rekisteröitynyttä käyttäjää Suomessa, Ruotsissa, Saksassa ja Hollannissa. Alle kahden vuoden aikana palvelun kautta on pelastettu 1900 ravintolasta hävikkiin joutumiselta jo melkein 500 000 ravintola-annosta.

Homepage: https://resq-club.com/
Facebook: https://www.facebook.com/resqclubglobal/Instagram: https://www.instagram.com/resqclub/Twitter: https://twitter.com/resqclub
Press photos about ResQ Club: https://drive.google.com/drive/folders/0B6bAXWFJZVq_WG95Tk04alpGLTA