Loudspring nimittää uuden toimitusjohtajan

Loudspring Oyj

Yhtiötiedote

07.05.2018, klo 08:30 (EEST)

Loudspringin hallitus on valinnut nykyisen hallituksen puheenjohtajan Lassi Noposen Loudspringin uudeksi toimitusjohtajaksi. Lassi Noponen korvaa toimitusjohtajana Alexander Lidgrenin, joka jättää roolinsa toimitusjohtajana, mutta jatkaa osa-aikaisena neuvonantajana. Toimitusjohtaja Lassi Noponen jatkaa hallituksen jäsenenä.

Yrityksen hallitus on tänään lähtien valinnut Thomas Bengtssonin uudeksi hallituksen puheenjohtajaksi. Thomas Bengtsson tulee myös osallistumaan yrityksen operatiiviseen toimintaan ja johtaa Loudspringin Tukholman toimistoa hallituksen puheenjohtajana.

Toimitusjohtaja Lassi Noponen: ”On ollut suuri ilo työskennellä Biggen kanssa viimeiset kolme vuotta. Hänen päätöksensä jättää roolinsa toimitusjohtajana johtuu pääosin yksityisistä syistä. Olemme yhdessä kehittäneet Loudspringin kansainvälistä tunnettuutta, saavuttaneet huomattavaa kasvua ja suoriutuneet monesta haasteesta. Loudspring jatkaa panostusta ydin-yrityksien kehittämiseen ja portfolion läpinäkyvyyden lisäämiseen sijoittajille. Minulla on intohimo tehtäväämme säästää luonnonvaroja ja kehittää Loudspringiä operatiiviseksi yritykseksi. Loudspring:ssa on valtava potentiaali ja Loudspringin merkittävänä osakkeenomistajana tulen fokusoimaan asioiden järjestelmälliseen toimeenpanoon sekä jatkamaan tarvittavien muutoksien tekemistä omistaja-arvon kasvattamiseksi.”

Alexander Lidgren: ”On ollut etuoikeus ja ilo johtaa Loudspringiä viimeiset kolme vuotta. Olen hyvin ylpeä tiimimme saavutuksista toimitusjohtajuuteni aikana. Portfolioyrityksemme kasvattavat liikevaihtoaan jo neljäntenä peräkkäisenä vuotena ja lisää näin ollen myös positiivista ympäristövaikutusta. Voin varmuudella todeta tulevien vuosien olevan todella jännittäviä Loudspringin toiminnan kannalta ja jatkan yrityksen tukemista neuvonantajan roolissa.”

Hallituksen puheenjohtaja Thomas Bengtsson: ”Loudspring on sitoutunut Ruotsin markkinoihin, josta meiltä löytyy suuri joukko aktiivisia omistajia. Tulen osallistumaan Loudspringin operatiiviseen toimintaan, joka mahdollistaa entisestään läsnäolomme lisäämistä Tukholmassa. Nyt fokuksemme on kehittää ydin-omistuksiamme seuraavalle tasolle ja hyödyntää globaalia energia- ja resurssitehokkuusmegatrendiä.”

Lassi Noponen (OTK, M.Sc) on Loudspringin suurin omistaja ja on toiminut yrityksen hallituksen puheenjohtajana vuodesta 2013. Ennen Loudspringiä hän on ollut perustajana ja toimitusjohtaja sijoitusyhtiö Proventia Groupissa sekä toiminut osakkaana Evli Corporate Financessa ja johtotehtävissä Neste Oyj:llä.

Thomas Bengtsson (OTM) on yksi Loudspringin suurimmista omistajista ja on vuodesta 2015 lähtien toiminut yrityksen hallituksen varapuheenjohtajana. Hän toimi Industrifondenin hallituksen varapuheenjohtajana vuoteen 2015 saakka ja on ollut Almin hallituksessa jäsenenä. Bengtsonilla on tuulivoimasta sähköä tuottava yritys ja hän on aiemmin työskennellyt muun muassa Ruotsin yritys- ja innovaatioministeriössä sekä Euroopan komissiossa.

Lassi Noponen, Toimitusjohtaja, Loudspring Oyj. Puh: 358 40 501 5127, lassi.noponen@loudspring.earth

Thomas Bengtsson, Hallituksen puheenjohtaja, Loudspring Oyj. Puh: +46 70 515 40 40, thomas.bengtsson@loudspring.earth

Loudspring lyhyesti

Loudspring on Pohjoismaissa ja Kaliforniassa toimiva yhtiöryhmä, joka keskittyy säästämään luonnonvaroja. Loudspring yhtiöt ovat aktiivisia toimijoita viidellä globaalilla markkina-alueella: energia, kiinteistöt, muoti, ruoka sekä valmistava teollisuus. Loudspring:in johto koostuu henkilöstä, jotka ovat rakentaneet positiivista ympäristövaikutusta ja liiketoimintaa yhdistäviä kasvuyrityksiä jo yli vuosikymmenen.

Loudspring on listattu First North listalla tunnuksella LOUD ja First North Stockholm listalla tunnuksella LOUDS.

Pikafaktat

Tweettaa