Markku Hämäläinen Loudspring Oyj:n hallitukseen

Loudspring Oyj

21.6.2022 klo 13:00

Loudspring Oyj:n yhtiökokous on valinnut tekniikan tohtori Markku Hämäläisen yhtiön hallituksen uudeksi jäseneksi.

Markku Hämäläinen on muovittomasta pakkaus- ja kuppikartongista tunnetun Kotkamills Oy:n entinen toimitusjohtajana. Hämäläinen jätti Kotkamillsin viime vuonna itävaltalaisen Mayr-Melnhofin ostettua sen 425 miljoonalla eurolla.

”Loudspringin Eagle Filtersin tuotteilla saadaan aikaan merkittäviä positiivisia ympäristövaikutuksia ja liiketoiminnassa on mahdollisuuksia, joiden hyödyntämisessä toivon voivani kokemukseni pohjalta olla avuksi. Kotkalaisena on myös hienoa päästä kehittämään kotikaupungin teollisuutta”, toteaa Markku Hämäläinen”.

”Kotkamillsin menestystarinan rakentaja Markku Hämäläinen tuo Loudspringin hallitukseen ainutlaatuista ja erittäin relevanttia kansainvälisen materiaaliliiketoiminnan osaamista, yhtiömme keskittyessä Eagle Filtersin suodatin- ja materiaaliiketoimintaan”, toteaa Loudspringin toimitusjohtaja Jarkko Joki-Tokola.

Lisätiedot:

Jarkko Joki-Tokola, toimitusjohtaja, Loudspring Oyj. p. 040 637 0501, jarkko@loudspring.earth

Erik Penser Bank AB, sertifioitu neuvonantaja. Puh. 08 463 83 00, certifiedadviser@penser.se

Loudspring lyhyesti

Loudspring keskittyy luonnonvarojen säästämiseen. Omistamme joukon pohjoismaisia kasvuyrityksiä, joilla on potentiaalia suureen maailmanlaajuiseen ympäristövaikutukseen. Olemme päättäneet keskittää resurssimme tytäryhtiömme Eagle Filtersin kehittämiseen. Eagle Filters toimittaa korkean suorituskyvyn ilmansuodattimia energiateollisuudelle sekä henkilökohtaisia suojavarusteita. Tämän strategian avulla näemme edessä selkeän tien pitkän aikavälin kannattavaan, skaalautuvaan teolliseen liiketoimintaan.

Yhtiökonserni on listattu First North Growth Market Finland -markkinapaikalle LOUD-tunnuksella ja First North Growth Market Stockholm -markkinalle tunnuksella LOUDS.