Nuuka valittu älykkäiden energianhallintajärjestelmien toimittajaksi Helsingin kaupungille

Helsingin kaupunki on hyväksynyt Nuuka Solutionsin tarjouksen toimittaa älykäs energianhallintajärjestelmä noin 1000 kaupungin kiinteistöön. Tarjouksen arvo Nuukalle on arviolta 1,8m€. Tarjouskilpailun voitto merkitsee Nuukalle seuraavaa loikkaa eteenpäin tuoreiden uutisten jälkeen, jotka koskivat Nuukan Unilever asiakkuutta OVG Real Estaten kanssa Yhdysvalloissa.

Nuukan toimittama älykäs energianhallintajärjestelmä Helsingin kaupungin kiinteistöille sisältää energiaraportointia sekä analytiikkaa sisäilman laadusta ja LVI-prosessien tehokkuudesta. Energiaraportointi sisältää 1000 kiinteistön sähkömittareiden, vesimittareiden ja kaukolämpömittareiden valvontaa. Tämän lisäksi Nuuka toimittaa 150 kiinteistöön LVI-prosessien ja sisäilman laadun valvontaa, joka energiaraportoinnin lisäksi antaa kattavamman analytiikan kiinteistöjen sisäilmasta ja LVI-prosessien tehokkuudesta. Analytiikan avulla voidaan saavuttaa parempaa sisäilman laatua ja LVI-prosesseja Helsingin kaupungin kiinteistöissä.

Urbaanien alueiden kasvaessa kaupunkien osuus globaalista energiankulutuksesta ja hiilidioksidipäästöistä nousee entuudestaan. Tänä päivänä kaupungit ovat vastuussa 60% maailman energiankulutuksesta ja 70% maailman hiilidioksidipäästöistä.

Jan Vapaavuori, Helsingin pormestari: “Helsingin kaupunki ottaa ison askeleen siirtyessään rakennuksissaan kulutusseurannasta älyaikaan. Suomessa on tämän alan johtavaa teknologiaa ja Helsinki haluaa olla edelläkävijä. Tärkeää on myös mahdollisuus seurata sisäilman laatua, jolla on suora yhteys henkilöstön ja asukkaiden hyvinvointiin ja sitä kautta tuottavuuteen. Helsinki aikoo tulevaisuudessa olla parhaiten digitalisaatiota hyödyntävä kaupunki maailmassa. Nuukan valinta kumppaniksi on osa älykaupunkikehityksen määrätietoista edistämistä.”

Lassi Noponen, toimitusjohtaja, Loudspring ”Tarjouskilpailun voittaminen merkitsee suurta harppausta Nuukalle. Kaupungit ovat yleensä suuria kiinteistöjen omistajia ja lisäarvon luominen Helsingin kaupungille tulee tulevaisuudessa olemaan vahva referenssi Nuukalle muissa kaupungeissa ja kunnissa. Kunnat kuten Helsingin kaupunki mahdollistavat suurien asiakkuuksien myötä suuren positiivisen ympäristövaikutuksen luomisen. Odotamme innolla tämän yhteistyön vahvistumista ajan myötä.”

Mikko Valtonen, toimitusjohtaja, Nuuka Solutions: ”Helsingin kaupunki teki hyvin tarkan ja ammattimaisen arvioinnin varmistaakseen löytävänsä parhaan kumppanin edistämään Helsingin kaupungin kehitystä entistä älykkääksi, vihreäksi ja kestäväksi kaupungiksi. Nuukan voitto Helsingin kaupungin tiukassa arvioinnissa on hyvin suuri menestys Nuukalle. Haluan kiittää Helsingin kaupunkia Nuukan valitsemisesta ja antaa suuret aplodit tiimillemme jotka ovat mahdollistaneet tämän tarjouskilpailun voiton. Nyt on aika aloittaa työt tosissaan Helsingin kaupungin kanssa, emmekä voisi olla enemmän innoissamme tästä yhteistyöstä!”

Contact information:

Joshua Burguete-Kirkman, Communications Director of Loudspring Plc. Tel. +46 70968 5584, joshua.kirkman@loudspring.earth

Loudspring lyhyesti

Loudspring on Pohjoismaissa ja Kaliforniassa toimiva yhtiöryhmä, joka keskittyy säästämään luonnonvaroja. Loudspring yhtiöt ovat aktiivisia toimijoita viidellä globaalilla markkina-alueella: energia, kiinteistöt, muoti, ruoka sekä valmistava teollisuus. Loudspring:in johto koostuu henkilöstä, jotka ovat rakentaneet positiivista ympäristövaikutusta ja liiketoimintaa yhdistäviä kasvuyrityksiä jo yli vuosikymmenen.

Loudspring on listattu First North listalla tunnuksella LOUD ja First North Stockholm listalla tunnuksella LOUDS.

www.loudspring.earth

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/loudspring/