Kuukautiskuppivalmistaja Lunette osaksi pörssilistattua Peptonic Medicalia

Report this content

Kuukautiskuppivalmistaja Lunette liittyy osaksi pörssilistattua biolääkealan yritys Peptonic Medicalia, joka hankkii enemmistöosuuden yrityksestä. Peptonic Medical tutkii ja kehittää naisten terveyteen liittyviä lääkkeitä ja lääketeknologian tuotteita, ja yritys on listattu Spotlight-pörssissä (ticker: PMED) Tukholmassa, Ruotsissa. "Yhteistyö mahdollistaa Lunetten entista nopeamman kansainvälisen kasvun ja laajentaa tuotevalikoimaamme", kertoo Heli Kurjanen, Lunetten toimitusjohtaja ja perustaja.

Peptonic Medical AB hankkii noin 73 prosenttia Lunette® Kuukautiskupin taustalla olevan Lune Group Oy Ltd:n osakkeista. Kauppaan kuuluu sekä nykyisten osakkeenomistajien omistamia osakkeita että uusia liikkeelle laskettuja Lune Groupin osakkeita. Kauppa on tarkoitus toteuttaa kesäkuun 2020 aikana tiettyjen ehtojen täyttyessä.

- Olemme todella iloisia ja ylpeitä tullessamme osaksi Peptonic Medicalia, joka on johtava ja innovatiivinen Femtech-yritys, Lunetten toimitusjohtaja ja perustaja Heli Kurjanen kertoo. Yhteistyö mahdollistaa Lunetten entista nopeamman kansainvälisen kasvun ja laajentaa tuotevalikoimaamme.

Heli Kurjanen perusti Lunetten vuonna 2005, ja yritys juhlii tänä vuonna 15-vuotista taivaltaan. Lunette on noussut maailman kuukuppiyritysten kärkeen kiinnittämällä huomiota erityisesti kestävään kehitykseen, ympäristöasioihin ja seksuaaliterveyden edistämiseen. Lunette Kuukupit ovat vaihtoehto kertakäyttöisille kuukautissuojille ja ne kestävät vuosia. Lunettella on jälleenmyyjiä lähes 50 maassa ja oman verkkokauppansa kautta Lunette Kuukuppeja myydään yli 100 maassa. Lunettella on 13 työntekijää Euroopassa ja kaksi työntekijää Yhdysvalloissa tytäryrityksesessään Lune North America Inc:issä. Kaikki Lunetten tuotteet valmistetaan yrityksen kotimaassa Suomessa.

- Lunette pyrkii jatkossakin muuttamaan asenteita kuukautisia kohtaan. Kenenkään ei pidä joutua häpeämään kuukautisiaan tai jäämään niiden takia asioista paitsi. Yhteistyö Peptonic Medicalin kanssa on luonnollinen seuraava askel Lunettelle, sillä meillä on sama arvopohja kestävään kehitykseen ja naisten terveyden edistämiseen liittyen, Heli Kurjanen sanoo.

Peptonic Medical AB (julk.) on innovatiivinen biolääkealan yritys, joka tutkii ja kehittää naisten terveyteen liittyviä lääkkeitä ja lääketeknologian tuotteita. Yrityksen tavoitteena on tarjota turvallisia ja tehokkaita hoitomuotoja naistentauteihin ja terveyteen liittyen sekä kestävän kehityksen tuotteita, jotka parantavat elämänlaatua. Peptonic Medical lanseerasi muun muassa VagiVitalin® heinäkuussa 2018. Vagivital® on hormoniton tuote emättimen atrofiaan ja kuivuuteen.

- Odotamme innolla, että saamme lisätä Lunetten tuotevalikoimaamme ja pääsemme tekemään yhteistyötä kaikkien Lune Groupin osaavien työntekijöiden kanssa, kertoo Johan Inborr, Peptonic Medicalin toimitusjohtaja. Lunette on onnistunut luomaan kansainvälisesti vahvan brändin ja myyntiverkoston. Tämä oli yksi tärkeimmistä tekijöistä, kun etsimme tuotteita lisättäväksi tuotevalikoimaamme.

Lisätietoja:
Nora Mäki, BCW Stockholm
S-posti:
nora.maki@bcw-global.com
Puh: +358 41 433 1078

Tietoa Lunettesta
Lunette Kuukautiskuppi kuuluu Lune Group Oy Ltd:iin, jonka Heli Kurjanen perusti vuonna 2005 Lunette on noussut maailman kuukuppiyritysten kärkeen kiinnittämällä huomiota erityisesti kestävään kehitykseen, ympäristöasioihin ja seksuaaliterveyden edistämiseen. Lunette Kuukupit ovat vaihtoehto kertakäyttöisille kuukautissuojille ja ne kestävät vuosia. Lunettella on jälleenmyyjiä lähes 50 maassa ja oman verkkokauppansa kautta Lunette Kuukuppeja myydään yli 100 maassa. Lunettella on 13 työntekijää Euroopassa ja kaksi työntekijää Yhdysvalloissa tytäryrityksesessään Lune North America Inc:issä. Kaikki Lunetten tuotteet valmistetaan yrityksen kotimaassa Suomessa. Lisätietoa Lunettesta ja kuukupista saat vierailemalla osoitteessa https://fi.lunette.com/