Cision Finland mukana Markkinointiviestinnän viikolla

Cision Finland esittelee Markkinointiviestinnän viikolla edistyksellisen ohjelmistoratkaisun, CisionPointin.

Yhdysvalloissa CodiE-palkittu CisionPoint tuotiin Suomen markkinoille keväällä. CisionPoint on markkinoiden kattavin viestintätyökalu, joka yhdistää saumattomasti viestinnän eri osa-alueet samaan käyttöliittymään. CisionPoint integroi media- ja toimittajatietokannan, tiedotteiden lähetystyökalun, mediaseurannan ja media-analyysin kattavaksi kokonaisuudeksi.

Suomalaisten asiakkaiden tarpeisiin räätälöityjä ratkaisuja

CisionPoint on kehitetty Yhdysvalloissa, mutta Cision Finland on räätälöinyt sen vastaamaan suomalaisten viestinnän ammattilaisten tarpeita. Esimerkiksi printtilehtien seuranta on Suomessa keskeisemmässä roolissa kuin Yhdysvalloissa, mikä on huomioitu CisionPointin mediaseurannan toiminnallisuuksia hiottaessa.

”Pdf-leikkeiden käyttö mediaseurannassa on Suomessa toistaiseksi erittäin vähäistä. Näin ollen kotimaiset asiakkaamme saavat CisionPointiin kaikista mediaseurannan osumista otsikot ja median perustiedot. Merkittävää on, että valtakunnallisten lehtien lisäksi toimitamme otsikot myös paikallis-, alue- ja aikakauslehdistä. Näin CisionPointin sähköisen mediaseurannan edut ovat myös suomalaisten asiakkaiden käytössä”, kertoo Cision Finlandin palvelukehityksen ja markkinoinnin johtaja Päivi Klinga.

Klinga toivoo asiakkailta palautetta CisionPointista.
”Otamme erittäin mielellämme vastaan palautetta, koska käyttäjäkokemusten pohjalta voimme räätälöidä CisionPointia entistä paremmin suomalaisten asiakkaiden tarpeita vastaavaksi viestintätyökaluksi.”

Printti- ja verkkoseuranta samassa paketissa

CisionPoint yhdistää paitsi viestinnän eri osa-alueet myös eri mediatyyppien seurannan samaan ympäristöön. CisionPointissa voi seurata samanaikaisesti printti-, verkko- ja sosiaalista mediaa radio- ja tv-lähetyksiä unohtamatta.

CisionPoint tarjoaa erinomaisen mahdollisuuden vertailla perinteisen ja sosiaalisen median julkisuutta keskenään. Rinnakkain tarkastelun ansiosta on helppo selvittää, mikä printtimedian uutisaihe herättää keskustelua sosiaalisessa mediassa tai mitkä keskustelupalstoilla kuhinaa aiheuttaneet uutisaiheet nousevat otsikoihin perinteisessä mediassa.

”Sosiaalisen median seuraaminen on yrityksille entistä tärkeämpää, sillä keskusteluja seuraamalla voidaan varautua mahdollisiin kriiseihin jo ennen kuin ne leviävät valtamedioihin”, Klinga kiteyttää.

Cisionin edustajat esittelevät CisionPointia Markkinointiviestinnän viikolla Helsingin Wanhassa Satamassa 26.-27.10.

Päivi Klinga, paivi.klinga@cision.com tai 050 572 2777