Cision ja Twingly lanseeraavat yhdessä blogiseurannan

Cision valitsi Twinglyn, Pohjoismaiden suurimman blogihakumoottorin, yhteistyökumppanikseen blogien seurantaan

Yhteistyön myötä Cision voi tarjota asiakkailleen yhteensä 100 000 blogin seurantaa Pohjoismaissa. Tästä määrästä suomalaisia blogeja on yli 26 000. Aiemmin Twinglyn blogikytkentää ovat mediamaailmassa käyttäneet mm. HS.fi Suomessa ja Svenska Dagbladet Ruotsissa. Nyt blogikytkentää sovelletaan yrityksiin ja organisaatioihin.

– Nyt Cisionilla on Pohjoismaiden ehdottomasti paras blogiseurantajärjestelmä. Peruspalvelujen tarjontamme kasvaa ja voimme lisäksi kehittää blogianalyysejämme. Otamme myös suuren harppauksen kilpailijoihimme nähden, sanoo Alexander Mason, Cisionin Pohjoismaiden kehitysjohtaja. – Blogeja seuraamalla asiakkaamme saavat suoraa palautetta omilta asiakkailtaan ja tietoa siitä, mitä nämä ovat mieltä tuotteista tai palveluista.

Bloggaaminen yleistyy Pohjoismaissa jatkuvasti ja päivittäin syntyy nelisensataa uutta blogia. Suosituimmilla blogeilla on viikoittain kymmeniätuhansia lukijoita, joten bloggaajat ovat vaikutusvaltainen ryhmä.

– Cisionin päätös, maailman suurimpana media-analyysiyrityksenä, valita meidät yhteistyökumppanikseen, on meille kunniamaininta, sanoo Twinglyn toimitusjohtaja Martin Källström. – Uskomme myös, että yhteistyö vahvistaa blogien asemaa yritysten viestintäkanavana ja lisää bloggaajien vaikutusmahdollisuuksia.

Blogiseurantaa voi verrata jatkuvaan asiakaspaneeliin. Useat bloggaajista ovat ns. varhaisia omaksujia, joten blogimaailma on hyvä paikka seurata käyttäjien ja asiakkaiden reaktioita esimerkiksi tuotelanseerauksen, kampanjan tai tapahtuman yhteydessä.

– Twinglystä tulee pitkäaikainen yhteistyökumppanimme, koska yhtiö on alansa edelläkävijä ja siellä on paljon näkemystä siitä, miten kehittää asioita kanssamme edelleen, Alexander Mason sanoo. – Kollegamme muualla Euroopassa seuraavat myös tarkasti tätä kehitystyötä ja pitävät Primelabsin ratkaisua uraauurtavana, hän jatkaa.