Cision listasi muotiblogit

Medianäkyvyyden kansainvälinen asiantuntija Cision listasi elokuussa top 10 -muotiblogit. Suomessa ensimmäiselle sijalle ylsi ROSA-FIONA BETTINA -blogi

Cision kerää kuukausittain top-listan samaan aihepiiriin keskittyvistä blogeista eri puolilla Eurooppaa. Elokuussa listauksessa olivat muotiblogit. Suomen listan ykköseksi nousseesta ROSA-FIONA BETTINA -blogista voi bongata muodikkaiden vaatteiden ja asusteiden lisäksi vinkkejä vaikkapa leffailtaan.

Cisionin listaamissa muotiblogeissa muoti ei ole ainoastaan kaunista päälle pantavaa. Se on kokonaisvaltainen kokemus, joka ilmenee monella tavalla. Blogeista saa vinkkejä pukeutumisen lisäksi esimerkiksi trendikkäisiin ruokapaikkoihin ja tapahtumiin. Blogeissa mennäänkin pintaa syvemmälle ja ne paljastavat ylläpitäjästään enemmän kuin kauniin ulkokuoren.

”Muotiblogien sijasta voitaisiin puhua elämäntapablogeista, sillä moni bloggaaja kertoo elämästään varsin kokonaisvaltaisesti”, toteaa sosiaalisen median palveluiden manageri Susanna Tirkkonen Cisionilta.

Listalla toisen sijan vei Fashion Flux, jossa valotetaan tulevaa muotia muun muassa runsaalla kuvakavalkaadilla menneen kesän Pariisin miesten muotiviikoilta. Kolmanneksi sijoittunut Nelliinan vaatehuone kurkistaa tamperelaisen Nelliinan elämään. Muotiblogien läpimurtovuotena voidaan pitää Suomessa vuotta 2008, jolloin suuri osa Cisioninkin listaamista blogeista perustettiin.

Top 10 -muotiblogit Suomessa elokuussa 2010 (Lähde: Cision Finland)

1. ROSA-FIONA BETTINA http://pixieyou.blogspot.com/
  2. Fashion Flux http://fashionflux.indiedays.com/
  3. Nelliinan vaatehuone http://nelliina.indiedays.com/
  4. are you feeling fashionable? http://nadjastrange.blogspot.com/
  5. No fashion victims! http://nofashionvictims.indiedays.com/
  6. AURORAN HENKARIT http://auroranhenkarit.indiedays.com/
  7. Colour me! http://colourme.indiedays.com/
  8. Heijastuspinta http://www.heijastuspinta.fi/
  9. Pupulandia http://pupulandia.indiedays.com/
  10. MouMou http://moumou.indiedays.com/

Muotiblogit muissa Pohjoismaissa:

Ruotsissa listan ykköseksi nousi Lisaplace. Muotia, trendejä ja tyyliä käsittelevä Lisaplace on 15-vuotiaan Lisa Olssonin muotiblogi. Blogi sisältää kaikkea design päähineistä kaulakoruihin, maximekoista lentäjätakkeihin unohtamatta edullisia ostosvinkkejä. Lisaplace kertoo myös muotimaailman viimeisimmät uutiset

Norjan blogilistan kärkipaikan kuittasi HANNELI. Hanneli on norjalaisen mallina toimivan Hanneli Mustaparran blogi. Blogi koostuu pääasiassa muotikuvista sekä kuvista, joissa esiintyy muita malleja ja esitellään haute couturea. Useat kuvista on Hanneli Mustaparran itseottamia.

Oy Cision Finland Ab: Manager, Social Media solutions, Susanna Tirkkonen susanna.tirkkonen@cision.com, +358 40 590 3393

Onko kyseessä top-blogi? Blogin asemaan vaikuttavat lukijoiden määrä ja blogiin tehtyjen viittausten todennäköisyys muualla verkossa (esimerkiksi hakukoneiden hakutuloksissa). Cisionin menetelmässä käytetään algoritmia, joka peilaa kahta keskeistä mittaria websivustojen suosiota vertailtaessa: linkityksiä ja uniikkeja kävijöitä (kk). Muuttujia painotetaan siten, että saadaan tasapaino kävijäliikenteen ja blogin tulevan aseman vaikutuksen välillä. Eli arvioimme jokaisen vertailussa mukana olevan blogin sen hetkisen suosion ja todennäköisen suosion tulevaisuudessa (hakukonenäkyvyys). Lisäksi Top 50 -blogin osalta arvioidaan muita muuttujia, joista tärkeimmät ovat päivitystiheys sekä päivitysten lukumäärä.

Kehitämme jatkuvasti sosiaalisen median tutkimusmenetelmiämme sekä arvoimme uusia mittareita ja tietolähteitä. Pyrimme mittauksissa mahdollisimman täsmälliseen – ja hyödylliseen – lopputulokseen.

Cisionin yritysviestintään ja PR-ammattilaisille kehittämä CisionPoint-ohjelmisto ja asiantuntijapavelut tehostavat liiketoiminnan päätöksentekoa ja parantavat viestinnän tuloksia. Yhtiön paikallisten asiantuntijoiden globaali verkosto tuottaa oleellista tietoa mediasta, kohdistettua tiedonjakelua, mediaseurantaa ja tarkkoja media-analyysejä. CisionPointista on tullut nopeimmin kasvava viestinnän ammattilaisten verkkosovellus. Tällä hetkellä Cision esittelee CisionPointia on-demand-vakioalustaksi maailmanlaajuisesti asiakkailleen, joihin kuuluu Fortune 500 -yrityksiä, kansainvälisiä PR-yrityksiä, voittoa tavoittelemattomia järjestöjä, yliopistoja ja pieniä yrityksiä. CisionPoint voitti vuonna 2009 parhaan uutispalvelun CODiE-palkinnon lisäksi Cision Social Media Dashboard voitti CODiE-palkinnon parhaana sosiaalisen median koontipalveluna vuonna 2010.