Cisionilta markkinoiden kattavin mediaseurantapalvelu: CisionPoint

Cision on julkistanut mediaseurantapalvelun, jonka avulla sosiaalista ja perinteistä mediaa voi seurata samanaikaisesti.

– Viestinnän ammattilaisilla on kova tarve toimia yhä tehokkaammin ja menestyksekkäämmin”, toteaa CEO Hans Gieskes Cisionilta. – CisionPoint tuo heidän käyttöönsä kaivatun sosiaalisen median seurantapalvelun, jonka avulla hektisen sosiaalisen median seuraaminen ja analysointi onnistuu helposti ympäri vuorokauden.

CisionPoint on maailman ensimmäinen verkkosovellus, joka yhdistää perinteisen ja sosiaalisen median seurannan, tiedotteiden lähettämisen ja media-analyysin samaan ympäristöön.

– Yhdistämällä sosiaalisen median seurannan printtimedian sekä radio- ja tv-lähetysten seuraamiseen, on tuloksena markkinoiden tehokkain ja kattavin mediaseurantaratkaisu, kertoo Cision Finlandin Social Media Solutions -palveluiden johtaja Susanna Tirkkonen.

CisionPoint – aina ajan tasalla

CisionPointin sosiaalisen median seurantapalvelussa voi valita yli sadasta miljoonasta lähteestä ne, joita haluaa seurata reaaliajassa. Lähteistö kattaa blogit, mikroblogit sekä keskustelupalstat kuva- ja videosivustoja unohtamatta. Palveluun kuuluvat muun muassa suositut Facebook, Twitter ja YouTube.

Uusi palvelu tarjoaa sosiaalisesta mediasta poimitut keskustelut selkeässä ja informatiivisessa muodossa. Seurantapalvelu luo keskusteluista kattavan sosiaalisen median mittariston, jota voi hyödyntää muun muassa analyyseissa. Mittaristo koostuu erilaisista arvoista kuten kommenttien määrästä ja pituudesta, katsojamääristä, uniikeista kommentoijista sekä Twitterin kohdalla seuraajien määrästä.

Seurantapalvelu toimii reaaliajassa ja käyttäjä voi tilata itselleen sähköpostiin hälytyksen uusista keskusteluista ja kommenteista. – Palvelu on poikkeuksellinen kattava ja ennen kaikkea aidosti online, Tirkkonen tiivistää.

CisionPoint tarjoaa myös muita hyödyllisiä palveluita kuten listaukset eri alojen konferensseista ja messuista yli 50 maassa, automaattiset päivitykset medialistoihin ja toimittajien yhteystietoihin sekä tuen mobiililaitteille. Tällä hetkellä CisionPoint on saatavana kolmena kieliversiona: englanniksi ja saksaksi ja ranskaksi.

Marketing Director Sanna Kurkela, 040 595 4686, sanna.kurkela@cision.com
Social Media Solutions Manager Susanna Tirkkonen, 040 590 3393, susanna.tirkkonen@cision.com

Cisionin yritysviestintään ja PR-ammattilaisille kehittämä CisionPoint-ohjelmisto ja asiantuntijapavelut tehostavat liiketoiminnan päätöksentekoa ja parantavat viestinnän tuloksia. Yhtiön paikallisten asiantuntijoiden globaali verkosto tuottaa oleellista tietoa mediasta, kohdistettua tiedonjakelua, mediaseurantaa ja tarkkoja media-analyysejä. Yhdysvalloissa lokakuussa 2007 käynnistetystä CisionPointista tuli nopeimmin kasvava viestinnän ammattilaisten verkkosovellus, kun se sai yli 5 000 asiakasta ensimmäisen 24 myyntikuukautensa aikana. Tällä hetkellä Cision esittelee CisionPointia on-demand-vakioalustaksi maailmanlaajuisesti asiakkailleen, joihin kuuluu Fortune 500 -yrityksiä, kansainvälisiä PR-yrityksiä, voittoa tavoittelemattomia järjestöjä, yliopistoja ja pieniä yrityksiä. CisionPointin vuonna 2009 voittaman parhaan uutispalvelun CODiE-palkinnon lisäksi Cision Social Media Dashboard voitti CODiE-palkinnon parhaana sosiaalisen median koontipalveluna vuonna 2010 sisältösarjassa, joka julkistettiin tammikuussa 2010.