Cisionin JournalistTweets mittaa nyt myös toimittajien vaikutusvaltaa verkossa

Medianäkyvyyden kansainvälinen asiantuntija Cision on laajentanut maksutonta twiittausten koontipalveluaan Etelä-Afrikkaan ja Intiaan.

Cision on tehnyt  huomattavia parannuksia viestinnän ammattilaisia palvelevaan JournalistTweets-verkkopalveluunsa, http://www.journalisttweets.com/, joka kokoaa, lajittelee ja seuraa tuhansien toimittajien twiittauksia ympäri maailman.

Sisältöä voi seurata maittain ja aiheittain ja nyt JournalistTweets mittaa myös yksittäisten henkilöiden vaikutusvaltaa ns. Klout Scoren avulla. Klout Score on henkilölle annettu arvo, jolla ilmaistaan hänen vaikutusvaltansa verkossa. Arvo voi vaihdella nollasta sataan ja sata on korkein mahdollinen arvo. Se perustuu 25 eri muuttujaan, joita tarkastelemalla saadaan selville True Search (sitoutuneet seuraajat ja ystävät), Amplification Probability (todennäköisyys synnyttää edelleentwiittauksia ja verkkokeskustelua) ja Network Score (vaikutusvaltaisten seuraajien määrä). Tiedon tuottaa tutkimusyritys Klout.

JournalistTweets tuottaa sisältöä nykyisin myös uusista maista Intiasta, Ranskasta, Hollannista, Etelä-Afrikasta ja Espanjasta sekä edelleen Yhdysvalloista, Kanadasta, Isosta-Britanniasta, Saksasta, Portugalista, Tanskasta, Suomesta, Norjasta ja Ruotsista. Palvelu on kattavin alallaan ja siellä on sisältöä tuhansilta toimittajilta 14 maasta ja 4 maanosasta. Tulevaisuudessa sisältöä saadaan myös Brasiliasta ja Japanista.

-       Cisionilla on paitsi valtavasti tietoa mediakentästä myös vahva teknologiaosaaminen. JournalistTweetsin ja CisionWiren kaltaisilla maksuttomilla palveluilla Cisionin asiantuntemus ja teknologia valjastetaan tehostamaan ammattiviestijöiden työtä, ja mahdollistamaan median ja viestinnän kohtaamisia, toteaa Cision Finlandin johtaja Päivi Klinga.

CisionWire on toinen Cisionin tarjoama maksuton palvelu, jota yhtiö tarjoaa viestinnän ammattilaisille tiedotejakeluun ja toimittajille tietolähteenä.

CisionWire on maailman johtava uutissivusto, joka palvelee niin toimittajia, bloggaajia, sijoittajia kuin kaikkia uutisista kiinnostuneita. Sivustolla julkaistaan lehdistötiedotteita, tulosraportteja, kuvia ja muuta tietoa pörssiyhtiöiltä sekä noteeraamattomilta yhtiöiltä, järjestöiltä ja viranomaisilta. CisionWire hyödyntää hakukoneoptimoinnissa uusinta tekniikkaa, mikä yhdessä ns. sosiaalisten kirjanmerkkien kanssa lisää näkyvyyttä hakukoneissa, lukijaohjelmissa ja yhteisömediassa.

Kävijät voivat tilata CisionWiren kautta itselleen tietoa RSS-syötteenä, iPhonella tai sähköpostilla. CisionWire-uutispalvelusivustolla on Suomessa yli 40 000 kävijää kuukaudessa. www.cisionwire.fi

Cisionin maksuttomat palvelut esitellään Viestinnän ammattilaiset ja Median edustajat -osioissa Cisionin verkkosivuilla www.fi.cision.com.

CisionPoint tarjoaa maksusta viestinnän ohjelmiston, joka sisältää

• Plan – Cisionin mediatietokannan (yli miljoona mediaa, vaikuttajaa ja toimittajaa)
  • Connect –lähetystyökalun, jolla tavoittaa suoraan median ja julkaista tietoa myös muihin lähteisiin, kuten uutistoimistoihin.
  • Monitor– mediaseurantapalvelut lehdistön, verkkomedia, radion, television ja sosiaalisen median seurantaan
  • Analyze-analyysipalvelut mediasisällön analysointiin, kampanjoiden tulosten, tavoittavuuden ja ROI:n määrittelyyn.

Päivi Klinga
Director, Product Development, Marketing and HR
Oy Cision Finland Ab
Sähköposti: paivi.klinga@cision.com
Puh
. 050 572 2777

Cisionin yritysviestintään ja PR-ammattilaisille kehittämä CisionPoint-ohjelmisto ja asiantuntijapavelut tehostavat liiketoiminnan päätöksentekoa ja parantavat viestinnän tuloksia. Yhtiön paikallisten asiantuntijoiden globaali verkosto tuottaa oleellista tietoa mediasta, kohdistettua tiedonjakelua, mediaseurantaa ja tarkkoja media-analyysejä. CisionPointista on tullut nopeimmin kasvava viestinnän ammattilaisten verkkosovellus. Tällä hetkellä Cision esittelee CisionPointia on-demand-vakioalustaksi maailmanlaajuisesti asiakkailleen, joihin kuuluu Fortune 500 -yrityksiä, kansainvälisiä PR-yrityksiä, voittoa tavoittelemattomia järjestöjä, yliopistoja ja pieniä yrityksiä. CisionPoint voitti vuonna 2009 parhaan uutispalvelun CODiE-palkinnon lisäksi Cision Social Media Dashboard voitti CODiE-palkinnon parhaana sosiaalisen median koontipalveluna vuonna 2010.