JournalistTweets kokoaa toimittajien Twitter-tiedot palveluksi

Maailmanlaajuinen medianäkyvyyden ja mediatiedon asiantuntija Cision tarjoaa mediaseurannan, analyysipalvelujen ja viestintäpalvelujen lisäksi nyt myös JournalistTweets –palvelun (http://www.journalisttweets.com/), joka kokoaa ja ryhmittelee toimittajien ja median tuottamat twiitit kaikkien käyttöön.

JournalistTweets palvelu on kehitetty toimittajien verkostoitumistyökaluksi sekä viestinnän ja markkinoinnin ammattilaisille reaaliaikaiseksi tietolähteeksi median kiinnostuksen kohteista. Palvelun pelisäännöt tunteva viestijä voi käyttää sitä tiedottamiskanavana, lähestyessään tietyn aihe- tai maantieteellisen alueen mediaa. JournalistTweets on ensimmäinen tuhansien eri maalaisten toimittajien twiitit kokoava maksuton verkkopalvelu. Sivulta voi hakea top-twiittaajien tuottamaa sisältöä, maantieteellisen alueen, aiheen, henkilönimen tai twiittausten sisällön mukaan ja siten tunnistaa avainhenkilöt. Twiitteihin voi myös vastata suoraan sivustolta. JournalistTweets on ollut käytössä jo Pohjois-Amerikan, Englannin ja Ruotsin markkinoilla ja nyt sinne avautuu oma syötteensä Suomen, Tanskan, Norjan, Portugalin sekä Saksan twiiteistä. Uusien maiden myötä palveluun on lisätty hälytys-toiminto, joka tuo lukijalle kiinnostavat viestit RSS-syötteenä tai sähköpostilla. Vilkkaimmalla Twitter-alueella, Pohjois-Amerikassa, viestit on ryhmitelty myös toimittajien erikoisalueiden (talous, viihde, terveys ja teknologia) mukaisesti. – JournalistTweets osoittaa, miten Cisionin maailmanluokan mediatietokanta voidaan sovittaa yhteen erilaisten globaalien palvelualustojen, kuten nyt Twitterin, kanssa ja saada tieto kulkemaan sujuvasti toimittajien tai muiden avainviestijöiden kesken, sanoo Cision Europen CEO Peter Granat. - Se mahdollistaa nopean tiedonvaihdon twiittamalla ja kommentoimalla linkkejä. Palvelu perustuu Cisionin palkittuun osaamiseen mediatiedon ja viestinnän ja markkinoinnin ammattilaiset yhdistävien palvelualustojen kehittämisestä. Se on kehitetty yhteistyössä CisionLabsin Lontoossa, Chicagossa, Tukholmassa ja Portugalin Coimbrassa sijaitsevien mediatutkimus- ja teknologiatiimien kanssa. – Maailmalla palvelu on otettu hyvin vastaan. Uudet maantieteelliset alueet ja hälytystoiminto tuovat entisestään lisäarvoa JournalistTweets -palveluun, sanoo Analysis Manager Susanna Tirkkonen Cision Finlandista. – Niissä maissa, missä palvelu on toiminut pidempään, se on vahvistanut Cisionin roolia viestinnän ammattilaisten ja toimittajien välisten kohtaamisten mahdollistajana. Lisätiedot: Analysis Manager, Susanna Tirkkonen, Oy Cision Finland Ab, puh. 040 590 3393 tai sähköposti susanna.tirkkonen@cision.com