Alfa Laval laajentaa energiateollisuuden erikoistuotevalikoimaansa

Lehdistötiedote 26.5.2011

Lämpö-, erotus- ja virtaustekniikan johtaviin yrityksiin kuuluva Alfa Laval laajentaa lämmönvaihtimien ja ilmajäähdyttimien tarjontaansa petrokemian sekä energia-, öljy- ja kaasuteollisuuden sovelluksiin. Joulukuussa 2010 tapahtuneella italialaisen Olmi S.p.A:n ostamisen tuloksena laajentunut valikoima vastaa ääriolosuhteiden lämmönsiirtotarpeisiin.

Olmin ostaminen laajentaa Alfa Lavalin tuoteportfoliota vaativissa erityissovelluksissa. Olmi integroidaan Alfa Lavaliin uutena osaamiskeskuksena, jossa sen tuotealuetta kehitetään edelleen. Olmi on tunnustettu osaaja pitkälle räätälöidyissä erikoisratkaisuissa, kuten putkilämmönsiirtimissä energia- ja petrokemianteollisuudessa sekä öljy- ja kaasuteollisuudessa.

Yhtiöiden asiakkaat saavat käyttöönsä Alfa Lavalin ja Olmin yhdistetyn kokemuksen ja osaamisen. Valikoimaan kuuluvat räätälöidyt ratkaisut ja laaja tuotevalikoima prosessi- ja energiateollisuudelle.

Aino Laakso, viestintäkonsultti, Mailand Communications, puh. 050 553 8831, aino.laakso@mailand.fi

Teija Lahti, tiedottaja, Alfa Laval Nordic Oy, puh. 09 - 804 04 624, teija.lahti@alfalaval.com

Alfa Laval

Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen. Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla.  Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä.

Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö.

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2010 noin 2,6 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskenteli 12 600.  Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).