Alfa Laval toimittaa laitteet intialaiseen kasviöljytehtaaseen

Lämpö-, erotus- ja virtaustekniikan maailmanlaajuinen markkinajohtaja Alfa Laval toimittaa separaattorit, sekoittimet ja lämmönvaihtimet sisältävän laitekokonaisuuden Intiaan kasviöljyn tuotantolaitokseen. Tilauksen arvo on 5,7 miljoonaa euroa. Intia on Alfa Lavalin kolmanneksi suurin markkina-alue Yhdysvaltain ja Kiinan jälkeen.

Laitteet toimitetaan Intian ensimmäiseen täysin integroituun kasviöljyn tuotantolaitokseen. Laitoksessa jalostetaan esimerkiksi auringonkukansiemenistä ja soijapavuista ruokaöljyä.

“Tämä tilaus osoittaa Intian elintarviketeollisuuden hyvän kehityksen, jota ruokkii kasvava elintaso,” Alfa Lavalin konsernijohtaja Lars Renström sanoo.

Koko maailmassa kasviöljyjen kulutus on kasvanut vuosittain 4,2 % viimeisen vuosikymmenen ajan. Kasvua ruokkivat elintason nousu ja väestönkasvu.

Aino Laakso, viestintäkonsultti, Mailand Communications, puh. 050 553 8831, aino.laakso@mailand.fi

Teija Lahti, tiedottaja, Alfa Laval Nordic Oy, puh. 09 - 804 04 624, teija.lahti@alfalaval.com

Alfa Laval

Alfa Laval on maailman markkinajohtaja lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen. Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä.

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2010 noin 2,8 miljardia euroa. Alfa Lavalin osake noteerataan NASDAQ OMX:n pohjoismaisessa pörssissä.

www.alfalaval.com