Alfa Lavalille 5,3 miljoonan euron tilaus Intian jalostamoteollisuudelta

Lämpö-, erotus- ja virtaustekniikan maailmanlaajuinen markkinajohtaja Alfa Laval  on saanut intialaiselta öljynjalostamolta 5,3 miljoonan euron tilauksen Packinox-lämmönvaihtimille. Tilauksen toimitusaika on vuonna 2011.

”Neljä viidestä viimeaikaisesta suuresta tilauksestamme on saatu Intiasta. Siellä nopeasti kasvava elintaso lisää dieselöljyn kysyntää”, Alfa Lavalin konsernijohtaja Lars Renström sanoo.

Alfa Lavalin Packinox-lämmönvaihtimia käytetään intialaisessa öljynjalostamossa prosessissa, jossa dieselöljystä poistetaan rikkiä. Jalostamoissa lämmönvaihtimiin kohdistuvat vaatimukset ovat erittäin korkeat. Packinox-levylämmönvaihtimet ovat energiatehokkaita: yksi Packinox-lämmönvaihdin korvaa jalostamo-olosuhteissa jopa neljä perinteistä lämmönvaihdinta.

Aino Laakso, viestintäkonsultti, Mailand Communications, puh. 050 553 8831, aino.laakso@mailand.fi

Teija Lahti, tiedottaja, Alfa Laval Nordic Oy, puh. 09 - 804 04 624, teija.lahti@alfalaval.com

Alfa Laval

Alfa Laval on maailman markkinajohtaja lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen. Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin parissa. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä.

Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö. Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2009 noin 2,5 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskenteli 11 500. Alfa Lavalin osake noteerataan NASDAQ OMX:n pohjoismaisessa pörssissä. www.alfalaval.com