ANTIIKKI- JA TAIDEMESSUT esittelee kestäviä valintoja 1.–2.11.

HELSINGIN ANTIIKKI- JA TAIDEMESSUT järjestetään 1.–2.11.2014 Wanhassa Satamassa Helsingin Katajanokalla. Perinteikkään tapahtuman tämän vuoden teema on Kestäviä valintoja, joka korostaa menneen ja tämän päivän yhdistymistä. Sisääntuloaulaan nouseva väliaikainen taideinstallaatio tutustuttaa kävijät tapoihin sisustaa antiikilla ja designilla.

HELSINGIN ANTIIKKI- JA TAIDEMESSUT on antiikin, taiteen ja keräilyalan myyntitapahtuma, joka tarjoaa yleisölle uniikkeja löytöjä sekä ideoita ja inspiraatioita. Tapahtumassa on esillä laajasti antiikki- ja taide-esineitä, huonekaluja ja designia.

– Tänä päivänä sisustamisen trendeissä vaikuttaa vahvasti omaleimaisuus ja vanhojen esineiden hyödyntäminen. Tavoitteenamme on inspiroida ihmisiä käyttämään omaa luovuuttaan ja luomaan uuden ja vanhan yhdistämisellä aikaa kestäviä ideoita, sanoo Wanhan Sataman toimitusjohtaja Maarit Vesanto.

Messuilla on mukana yli 70 kumppania; antiikkiliikkeitä, erikoistuneita toimijoita sekä taidekauppiaita.

Antiikkiliikkeet Occasion ja Old Times rakentavat aulaan ainutlaatuisen väliaikaisen taideinstallaation, jossa yhdistyvät moderni design ja antiikki. Sen tarkoituksena on toivottaa messuvieraat tervetulleeksi ja nostaa esiin tapoja sisustaa antiikilla. Installaation taustalla on Birger Kaipiaisen moderni tapetti Kiurujen yö.

Tapahtuman liput ovelta 12 euroa ja ennakkoon Tiketistä 11 euroa. Median ilmoittautuminen ja akkreditointi tapahtuu paikan päällä infopisteessä. Tapahtuma on avoinna klo 10–17.

Lisätiedot:

Maarit Vesanto Wanha Satama, toimitusjohtaja, puh. 050 320 9717, maarit.vesanto@wanhasatama.com

Minna Peräkylä, markkinointi ja sisällöntuotanto, ryhmäpäällikkö, Wanha Satama,

puh. 050 592 7170, minna.perakyla@wanhasatama.com

www.antiikkijataidemessut.fi.

Wanha Satama

Helsingin Katajanokalla toimiva Wanha Satama järjestää päättäjille ja asiantuntijoille kohdennettuja ammatti- ja koulutustapahtumia sekä toimii tilapalvelujen tarjoajana ulkopuolisille tapahtumajärjestäjille. Vuosittain Wanhassa Satamassa järjestetään noin 150 eri kokoista tilaisuutta ja tapahtumaa, joissa kohtaa n. 150 000 ihmistä. Wanha Satama kuuluu Suomen Messut -konserniin, joka on alansa ehdoton markkinajohtaja.