Chilit Oy tähtää kymmenien prosenttien vuosikasvuun

Uusiin teknologioihin ja konsultoiviin tietotekniikkapalveluihin keskittyvä Chilit Oy tähtää usean 10 prosentin vuosikasvuun seuraavina tilikausina. Kasvua haetaan yritysten suurimpien IT-haasteiden ratkaisemisesta, joita ovat projektien venyvät aikataulut, osaajien puute sekä IT-ympäristön kalliit ylläpitokulut.

Chilit Oy aloitti toimintansa tammikuussa 2010, kun joukko pitkään alalla vaikuttaneita avainosaajia perusti uuden yhtiön.

”Kuluvana vuonna 2010 liikevaihtomme asettuu noin 10 miljoonaan euroon, mikä on tavoitteidemme ja budjetin mukainen. Ensimmäisen vuoden tulos tulee olemaan positiivinen. Myyntinäkymät paranevat koko ajan, joten kymmenien prosenttien vuosikasvutavoitteelle on perustetta”, Chilit Oy:n toimitusjohtaja Peter Rapp toteaa.

Kasvutavoite vaatii merkittävän määrän lisärekrytointeja.

Kesällä 2010 saatu Microsoft-kumppanuus kasvattaa merkittävästi Chilitin ensi vuoden myyntiä.

Microsoftin kumppanuuden takana samat henkilöt kuin 7 vuotta sitten

Microsoftin Chilitille myöntämä myyntivaltuutus koskee suurille ja keskisuurille yrityksille tarkoitettuja vakiointi- ja suurasiakassopimuksia. Chilit on ensimmäinen suomalainen yritys 7 vuoteen, jolle on myönnetty tämä Microsoft ESA- & LAR -myyntisopimus.

”Myyntivaltuutuksen taustalla olemme me kaikki samat osaajat kuin 7 vuotta sitten. Microsoftin usko meihin kertoo mielestämme siitä, että olemme pystyneet ylläpitämään ja jopa lisäämään Microsoftin vaatimaa teknologiaosaamista”, toimitusjohtaja Rapp sanoo.

”Kumppanuutta Chilitin kanssa arvioitiin perusteellisesti. Chilitin osaaminen ja kasvuhakuisuus vakuuttivat meidät”, Microsoftin johtaja Markku Pulkkinen tiivistää.

Vakiointisopimusten suosio on kasvanut vuosi vuodelta. Sopimus on yleisin tapa suurille ja keskisuurille yrityksille hankkia Microsoft-ohjelmia. ESA (Microsoft Enterprise Software Advisor) ja LAR- (Microsoft Direct Large Account Resellers) -kumppani on Microsoft-teknologian ja lisenssiasioiden asiantuntija ja valtuutettu myyjä.

toimitusjohtaja Peter Rapp, Chilit Oy, puh. 050 353 6352, peter.rapp@chilit.fi

johtaja Markku Pulkkinen, Microsoft Oy, puh. 040 511 6239, markku.pulkkinen@microsoft.com

Lehdistöyhteyksistä vastaa Taru Nikulainen, Mailand Communications Oy, puh. 050 3257 347, taru.nikulainen@mailand.fi

Chilit Oy tuo uudenlaista maustetta IT-alaan jatkuvalla palveluasenteellaan ja todennetulla osaamisellaan. Chilit Oy toimii Helsingissä ja Turussa yhteensä 30 pippurisen IT-alan asiantuntijan voimin.

www.chilit.fi