Consti Talotekniikka: taloyhtiöiden linjasaneerausten valtion tukiin pitkäjänteisyyttä

Maan johtaviin talotekniikkayrityksiin kuuluva Consti Talotekniikka peräänkuuluttaa pitkäjänteisyyttä taloyhtiöiden linjasaneerausten valtion tukiin. Yrityksen mukaan linjasaneeraus vaatii tarkkaa harkintaa ja urakan toteutus on tavallisesti mittava.

”Päätös taloyhtiössä syntyy mietinnän jälkeen, suunnittelu vie aikansa ja toteutus on usein vuoden urakka. Siksi valtion korjausrakentamistuesta olisi hyvä olla selvyys riittävän pitkälle eteenpäin”, toimitusjohtaja Marko Holopainen Consti Talotekniikasta kertoo. Lukuisat taloyhtiöt uusivat putkia, sähköjä ja talotekniikkaa valtion korjausrakentamistuen rohkaisemina. Consti Talotekniikan toimitusjohtaja Marko Holopainen kuuluu LVI-urakoitsijoiden yhdistyksen hallitukseen ja osallistuu aktiivisesti alan kehittämiseen. Holopaisen mielestä taloyhtiöiden tarve linjasaneerauksiin ei katoa vuodessa tai kahdessa. ”Saneerausurakat myös mielletään liian yksinkertaisesti remontoinniksi. Talotekniikkaan kuuluu monenlaista osaamista. Putkien ja sähköjen lisäksi se tarkoittaa ilmanvaihtoa, tietoliikennettä ja varsinkin yrityskiinteistöissä myös automaatiota ja sprinklereitä.”