Consti Yhtiöiden julkisivusaneeraus-liiketoiminta vahvistuu kahdella uudella yrityksellä

Suomen johtava korjausrakentamiseen erikoistunut yritys, Consti Yhtiöt, vahvistaa julkisivuliiketoimintaansa. Uusmaalainen Saneerausliike Myllymäki sekä Tampereella ja Oulussa toimiva Jalora liittyvät Constin julkisivutoimialaan, jonka proforma liikevaihto kasvaa noin 45 miljoonaan euroon.

Consti Yhtiöt on Suomen johtava korjausrakentamiseen keskittynyt yritys, jonka palveluihin kuuluvat talotekniikka, linjasaneeraus, korjausurakointi sekä julkisivusaneeraus.

Uusien perheenjäsenten myötä Consti Yhtiöiden proforma liikevaihto ylittää 130 miljoonaa euroa, henkilöstömäärän ollessa noin 550.

Saneerausliike Myllymäki saneeraa taloyhtiöiden julkisivuja pääkaupunkiseudulla, Uudellamaalla ja Tampereella. Myllymäki on erityisesti ohutrappauksien asiantuntija. Yrityksen liikevaihto on noin 11 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 37. Pentti Myllymäki tulee jatkamaan yhtiön toimitusjohtajana ja yhtenä Consti Yhtiöiden omistajista. – Tällä omistajavaihdoksella saneerausliike Myllymäki pyrkii paremmin vastaamaan tilaajien tarpeisiin ja kehittämään omaa osaamistaan, Pentti Myllymäki sanoo.

Jalora-konserni toimii Tampereella ja Oulussa noin 4 miljoonan euron liikevaihdolla, henkilöstön ollessa 13. Yhtiöllä on vahvaa osaamista perinnejulkisivujen saneerauksessa sekä vaativissa lasi- ja teräsrakenteissa. Myös Jaloran pääomistajat jatkavat yhtiön johdossa sekä Consti yhtiöiden omistajina. – Lähes 20 vuoden toiminnan jälkeen yksityisenä toimijana, näimme liittymisen Constiin uutena haasteena ja mielenkiintoisena kehityspolkuna, kommentoi Jalora Oy:n toimitusjohtaja Pekka Holopainen.

– Saneerausliike Myllymäen ja Jaloran liittyminen Constiin on tärkeä osa kasvustrategiaamme. Laajennamme näillä yrityskaupoilla julkisivuliiketoimintaamme Tampereelle ja Ouluun. Samalla teknisten ratkaisujen valikoimamme vahvistuu ohutrappauksessa ja lasituksessa, kertoo Consti Yhtiöiden yrityskaupoista vastaava johtaja Lasse Mäkelä.

– Kilpailuasemamme julkisivuliiketoiminnassa vahvistuu merkittävästi. Olemme tyytyväisiä, että nyt voimme tarjota urakoita entistä monipuolisemmin ja laajemmalla alueella. Uskon, että se näkyy asiakkaiden tyytyväisyytenä ja myynnin kasvuna, kommentoi Risto Kivi, Consti Yhtiöiden julkisivutoimialan johtaja ja Raitayhtiöiden toimitusjohtaja. – Panostaminen kasvuun tarjoaa henkilöstölle mielenkiintoisia mahdollisuuksia ja luo uusia työpaikkoja, Risto Kivi lisää.

Consti Yhtiöt omistavat suomalainen pääomasijoittaja Intera, konsernin yritysten johto ja avainhenkilöt.

Toimitusjohtaja Risto Kivi, Raitayhtiöt, puh. 0400 441 141, risto.kivi@raitayhtiot.fi

Johtaja Lasse Mäkelä (yrityskaupat ja rahoitus), Consti Yhtiöt, puh. 040 7533 844, lasse.makela@consti.fi

www.consti.fi

www.saneerausliike.fi

www.jalora.fi

Consti Yhtiöt on Suomen johtava korjausrakentamiseen keskittynyt yritys. Tehtävämme on uudistaa kiinteistökantaa tehokkaasti ja luoda arvoa kiinteistöjen omistajille. Teemme sen organisaatiolla, jossa parhaat yrittäjät ja parhaat ammattilaiset rakennusurakoinnin, talotekniikan, linjasaneerauksen, julkisivusaneerauksen sekä pihojen ja ympäristöjen rakentamisen alueilta ovat saman katon alla.