Cygatelle tietoturvallisuuden hallinnan ja palvelunhallinnan ISO-sertifikaatit

Inspecta Sertifiointi Oy on myöntänyt tietoverkko- ja palvelinkeskuspalveluiden toimittaja Cygate Oy:lle tietoturvallisuuden hallinnan ja palvelunhallinnan ISO/IEC 27001- ja ISO/IEC 20000-sertifikaatit 9.10.2012. Standardien tavoitteena alalla on edistää laadukkaiden IT-palveluiden tuottamista yhtenäisten ja tehokkaiden prosessien avulla ja asettaa vaatimukset organisaation tietoihin kohdistuvien riskien tunnistamiseen ja hallintaan.

– Sertifikaattien takana on määrätietoinen sisäinen kehitystyö, jonka avulla olemme luoneet yhtenäisen, tiukat kansainväliset laatukriteerit täyttävän toimintajärjestelmän. Cygaten tämän vuoden alussa ostama palvelinkeskusliiketoiminta oli jo tahollaan ISO/IEC 20000- ja ISO/IEC 27001-sertifioitu, mutta nyt sertifikaatit kattavat koko yrityksen tietoturvallisuuden hallinnan ja valtaosan palveluiden hallinnasta, sanoo Cygaten toimitusjohtaja Ilkka Äyräväinen.

– Sertifiointi on hyvä pohja kehittää toimintaamme turvallisten tietoverkko-, tietoturva- ja viestintäratkaisujen sekä palvelinkeskuspalveluiden toimittajana. Voimme objektiivisesti todistaa asiakkaillemme, että Cygate turvaa heidän tietotekniset ratkaisunsa ja tukee siten keskeytyksetöntä liiketoimintaa, kertoo Cygaten laatu- ja ympäristöjohtaja Piitu Lähdesmäki.

ISO/IEC 27001 on kansainvälinen tietoturvallisuuden hallintajärjestelmästandardi riskien arvioinnin ja tarvittavien ehkäisevien toimenpiteiden toteuttamiseen. Standardi asettaa vaatimukset organisaation tietoihin kohdistuvien riskien tunnistamiseen ja niiden uskottavaan hallintaan.

ISO/IEC 20000 on kansainvälinen IT-palveluiden hallinnan standardi, jonka vaatimukset mukailevat pitkälti ITIL:n parhaita käytäntöjä. Standardin tavoitteena on edistää laadukkaiden, asiakkaiden tarpeet täyttävien IT-palveluiden tuottamista yhtenäisten ja tehokkaiden prosessien avulla. Toistaiseksi sertifikaatti on vain muutamalla suomalaisella toimijalla.

Lisätietoja

Toimitusjohtaja Ilkka Äyräväinen, Cygate Oy, puh. (09) 613 8911, etunimi.sukunimi@cygate.fi

Laatu- ja ympäristöjohtaja Piitu Lähdesmäki, Cygate Oy, puh (09) 613 8911, etunimi.sukunimi@cygate.fi

Cygate Oy

Cygate on Pohjoismaiden johtava turvallisten tietoverkko- ja palvelinkeskuspalveluiden toimittaja. Rakennamme luotettavia ja liiketoimintaa tukevia tietoverkko- ja tietoturvaratkaisuja sekä tuotamme korkeampaa käytettävyyttä palvelinjärjestelmille. Vahvuutemme perustuu teknologiseen huippuosaamiseen ja yli 20 vuoden mittaiseen kokemukseen. Cygate Oy on CygateGroupin tytäryhtiö, ja meillä on Suomessa töissä noin 160 henkilöä. Toimipisteemme sijaitsevat Helsingissä, Jyväskylässä, Kouvolassa, Oulussa, Tampereella ja Turussa.

Lisätietoja: www.cygate.fi