Essilorilta uusi linssi UV-säteilyä vastaan

LEHDISTÖTIEDOTE 5.3.2012 – Maailman johtava silmälasilinssien valmistaja, ranskalainen Essilor on kehittänyt UV-säteilyä vastaan ratkaisun, jolla torjutaan linssien takapinnoista suoraan silmiin heijastuva säteily.

– Useimmat silmälasilinssit torjuvat edestä tulevan säteilyn. Kuitenkin takaa tuleva ja linssien takapinnoista silmiin heijastuva UV-säteily voi olla jopa 50 % koko säteilyn määrästä, kertoo Essilor Oy:n maajohtaja Vesa Vaine.

Essilorin 1.3. julkistama Crizal UV -linssi tarjoaa markkinoiden parhaan suojan UV-säteilyä vastaan. Linssien takapinnoille on tehty pinnoitus, joka estää UV-säteilyn heijastumisen silmiin lähes kokonaan.

– Essilor tulee valmistamaan sekä kirkkaita Crizal UV -linssejä että aurinkolaseihin sopivia Crizal Sun UV -linssejä. Suomessa nämä tuotteet tulevat myyntiin kuluvan vuoden aikana, Vesa Vaine sanoo.

Samassa tilaisuudessa Essilor julkisti UV-säteilyn vaarallisuudesta silmille kertovan E-SPF -indeksin (Eye-Sun Protection Factor), jonka avulla halutaan auttaa kuluttajia kiinnittämään huomiota säteilyyn.

– Tuoreen tutkimuksen mukaan vain alle kolmannes kuluttajista tiedostaa, että myös kirkkaat linssit tarjoavat suojaa säteilyltä. Nykyiset UV-säteilyvaroitukset liittyvät iho-oireisiin ja ihosyövän riskiin, mutta säteilyn vaikutukset ovat aivan yhtä vaarallisia silmille, Vesa Vaine jatkaa.

maajohtaja Vesa Vaine, Essilor Oy, puh. 050 380 5246, vainev@essilor.fi

Essilor lyhyesti

Essilor on maailman johtava silmälasilinssien valmistaja ja työllistää yli 48 700 henkilöä noin 100 maassa. Pohjoismaissa Essilor on toiminut yli 30 vuotta. Suomessa Essilorilla työskentelee 51 henkilöä silmälasien valmistuksen, asiakaspalvelun ja optisten laitteiden parissa. Linssejämme myydään yli 300 optikkoliikkeessä ympäri maata.

Konsernilla on noin 200 linssihiomoa ympäri maailmaa.

Essilorin tunnetuimpia tuotemerkkejä ovat Varilux®, Crizal®, Xperio®sekä Optifog(TM).

www.essilor.fi

www.essilor.com