Finlandia-talon uusi terassi toivottaa kaupunkilaiset ja matkailijat tervetulleiksi

Finlandia-talo on valmis vastaanottamaan kesän uudella Finlandia-terassillaan. Terassille odotetaan kaupunkilaisia ja matkailijoita, jotka haluavat nauttia kesäpäivästä puistomaisessa ympäristössä lähellä keskustaa. Talon edustalla Mannerheimintien puoleisella sivulla sijaitseva terassi on auki elokuun loppuun asti arkisin klo 11–19 (säävaraus).

– Finlandia-terassi on kaupungin yksi viihtyisimmistä paikoista nauttia kesästä. Aurinko paistaa talon tälle puolelle koko päivän ja puistomaisen avara ympäristö luo rauhaa. Pahimmalta porotukselta tai pikkupisaroilta suojaavat talon lippa ja aurinkovarjot, kertoo Finlandia-ravintolan ravintolapäällikkö Terhi Mustonen.

150-paikkainen kesäterassi tarjoaa tuotteita sekä janoon että pieneen nälkään. Terassilla voi poiketa kevyellä lounaalla, nauttia kesästä kongressin tai työpäivän jälkeen ja vaikkapa hakea virvokkeita Töölönlahden kierroksella. Mustonen uumoilee erilaisten kahvien ja kuplivien juomien nousevan kävijöiden suosioon. Makean nälkään hän suosittelee vohvelia jäätelöllä ja mansikoilla.

Kahvikupposen lisäksi ravintolapäällikkö ehdottaa piipahdusta sisälle Finlandia-taloon, jossa järjestään säännöllisiä talo-opastuksia.

– Finlandia-talo ja terassi ovat auki kaikille kaupunkilaisille. Tervetuloa nauttimaan kesästä, herkuista ja hyvistä juomista rauhalliselle paikalle keskustan välittömään läheisyyteen.

Finlandia-talon sisätiloissa sijaitseva Cafe Veranda on kesätauolla 20.6.–3.8.

Terassin osoite:

Mannerheimintie 13e, 00100 Helsinki

Terassin aukiolosta tietoa facebook.com/kahvilaVeranda tai puhelimitse (09) 4024 520

Terhi Mustonen, ravintolapäällikkö, Finlandia-ravintola, puh. 0400 716041, terhi.mustonen@finlandiatalo.fi

Finlandia-talo Oy

Finlandia-talo on uniikki kotimaisten ja kansainvälisten kokousten ja tapahtumien keskus. Kansainvälisesti tunnettu, Alvar Aallon suunnittelema suomalaisuuden symboli toimii monipuolisena juhla-, konsertti- ja kongressipaikkana. Laajennusosa Veranda tarjoaa uudentyyppiset ja modernit puitteet erilaisille näyttelyille ja tapahtumille. Finlandia-talossa järjestetään vuosittain satoja erilaisia tapahtumia, joihin osallistuu yli 215 000 kävijää.