Inmics ja HP voittivat Jyväskylän hankintarenkaan IT-kilpailutuksen – Sopimus on arvoltaan 5 - 6 miljoonaa euroa

31.1.2011 – IT-palveluyritys Inmics Oy ja Hewlett-Packard Oy ovat voittaneet Jyväskylän hankintarenkaan tietokoneiden ja työasemien hankintaan sekä niiden ostopalveluihin liittyvän kilpailutuksen. Jyväskylän talousalueen kouluihin, terveyskeskuksiin, virastoihin ja muihin laitoksiin toimitetaan puitesopimuksen myötä jopa 10 000 HP:n kannettavaa tietokonetta ja työasemaa seuraavan kolmen vuoden aikana. Sopimuksen arvo nousee 5 - 6 miljoonaan euroon.

Inmics toimi tarjouskilpailussa HP:n tietokoneiden ja laitteiden edustajana. Kilpailutus koski työasemien, kannettavien tietokoneiden, näyttöjen sekä työasemaostopalveluiden hankintaa.  Voimakkaasti kasvavan Inmicsin yhtenä tärkeänä tukipilarina on julkishallinto.

”Pystyimme yhdessä HP:n kanssa tarjoamaan Jyväskylän hankintarenkaalle hinta-laatusuhteeltaan ylivoimaisen kokonaisuuden työasemia ja näyttöjä. Tiiviillä ja pitkäkestoisella yhteistyöllä voidaan saavuttaa hienoja onnistumisia. Olemme HP:n sertifioima kumppani, ja panostaneet voimakkaasti myös julkishallinnon toimituksiin”, kertoo avainasiakaspäällikkö Antti Rissanen Inmicsiltä. ”Kilpailutuksessa painotettiin myös ekologisuutta, jossa HP:n tuotteet edustavat alansa huippua.”

Jyvässeudun hankintayhteistyöhön kuuluvat Jyväskylän kaupungin lisäksi Jyväskylän koulutuskuntayhtymä, Jyväskylän Energia Oy tytäryhtiöineen sekä Hankasalmen, Petäjäveden, Toivakan ja Uuraisten kunnat. Keskitetyllä hankinnalla pyritään saavuttamaan merkittäviä säästöjä investointien osalta. Talousalueella on noin 130 000 asukasta. Sopimus on kolmivuotinen, ja sen jälkeen voimassa toistaiseksi.

”Tuore sopimus osoittaa, että Inmicsin ja HP:n välinen tiivis yhteistyö on täyttänyt asiakkaan vaativimmatkin tarpeet palveluiden, tuotteiden ja toimintamallin osalta. Edellisen sopimuskauden aikana rakentunut hyvä yhteistyö saa nyt jatkoa, ja vahvistaa HP:n asemaa johtavana PC-merkkinä kuntasektorilla. Olemme vahvasti mukana kehittämässä Jyväskylän talousalueen tietoyhteiskuntavalmiuksia”, sanoo HP:n henkilökohtaisista tietojärjestelmistä vastaava johtaja Ari Koskinen

Antti Rissanen, avainasiakaspäällikkö, Inmics Oy, puh. 0400 855 558, antti.rissanen@inmics.fi

Ari Koskinen, johtaja, Hewlett-Packard Oy, puh. 0400 444 820, ari.koskinen@hp.com

Inmics on IT-palveluyritys, joka toimittaa kokonaisratkaisuja pk- ja suuryritysten sekä julkishallinnon tarpeisiin. Yritys ylläpitää kustannustehokkaasti IT-ympäristöjä ja toteuttaa räätälöityjä tietojärjestelmäprojekteja. Inmics palvelee asiakkaitaan yli 50 asiantuntijan voimin ympäri Suomea. Yhtiön liikevaihto oli viime tilikaudella 10 miljoonaa euroa. www.inmics.fi