Jumbon tilauudistus etenee: pysäköinti- ja jalankulkualueiden työt käynnistyvät

Lehdistötiedote 31.5.2017

Kauppakeskus Jumbon tilauudistushanke etenee. Pysäköintialueilla on aloitettu maalaustyöt ja pysäköintiopastusjärjestelmän asennus. Töitä tehdään pieni vyöhyke kerrallaan, jotta pysäköinti sujuu. Kaikki eri pysäköintitasot saavat oman tunnistevärinsä. Yhdenmukaiset opasteet helpottavat siirtymistä pysäköintitiloista kauppakeskukseen ja takaisin. Suojateillä ja kattorakenteilla merkittävät reitit parantavat jalankulkijoiden turvallisuutta parkkihalleissa.

– Pysäköintialueita uudistetaan, jotta vapaan parkkipaikan löytäminen sekä liikkumisen helppous ja turvallisuus saadaan entistäkin paremmalle tasolle. Uudistuksen aikanakin takaamme, että vapaa parkkipaikka löytyy, Jumbon kauppakeskusjohtaja Olli Lehtoaro kertoo.

Ei isoja muutoksia normaaliin

Ensimmäisenä työt ovat alkaneet pysäköintitasolta P4. Jokainen pysäköintitaso uudistetaan siten, että kerrallaan poissa käytöstä on vain noin neljännes tason paikoista. Kaikille tasoille voi siis ajaa ja pysäköidä koko remontin ajan, mutta paikkoja on käytössä vähemmän ja ajoreiteissä voi olla poikkeuksia. Pysäköintiajan kestoon ja maksuttomuuteen ei ole tulossa muutoksia.

– Ilmoitamme pysäköinnin sisäänajossa ja kauppakeskuksessa, millä pysäköintialueella työt ovat kulloinkin käynnissä. Opastamme mahdolliset poikkeusajoreitit selkeästi alueella. Kannattaa seurata myös verkkosivujamme ja some-kanaviamme, sillä tilannetiedot löytyvät sieltäkin, Lehtoaro vinkkaa.

Katokset ja pääsisäänkäynnin raikkaampi ilme

Jumbon ulkotiloissa alkaa kesäkuussa kaksi työvaihetta: katosten asentaminen pääsisäänkäynnille johtaville jalankulkualueille sekä pääsisäänkäynnin ympäristön uudistaminen. Töiden ajaksi jalankulkijoille tehdään selkeästi opastetut, turvalliset poikkeusreitit. Pääsisäänkäynti on normaalisti käytössä.

Pääsisäänkäyntien viihtyisyyttä parannetaan uusilla pintamateriaaleilla, kalusteilla sekä edustan katosta laajentamalla.

Ensimmäiset uudistetut WC-tilat käytössä

Uudistushanke etenee myös sisätiloissa. Markettitasolla ensimmäiset uudistetut WC-tilat ovat valmistuneet aikataulunsa mukaisesti ja ovat asiakkaiden käytössä. Uudistustyö jatkuu kesän aikana yksi WC-tila kerrallaan. Kyltit ja lattiateippaukset opastavat kävijät lähimpään käytössä olevaan tilaan.

– Asiakkaidemme viihtyvyys on meille kaikki kaikessa. Siksi panostamme paljon uudistustöihin liittyvään opastukseen ja tiedotukseen. Pahoittelemme väliaikaista haittaa mutta lupaamme, että kärsivällisyys palkitaan. Entistäkin parempi Jumbo on kokonaan valmis marraskuussa ja palvelee erinomaisesti joka päivä siihenkin asti, Lehtoaro sanoo.

Lataa kuvapaketti uudistetuista WC-tiloista:

Jumbo Sinulle -uudistushanke

Kauppakeskus Jumbo investoi noin kahdeksan miljoonaa euroa asiakkaiden viihtyvyyden kehittämiseen tilauudistushankkeella. Asiakkaiden esittämien kehitysideoiden pohjalta suunniteltu Jumbo Sinulle -uudistushanke alkoi helmikuussa ja päättyy marraskuussa. Hankkeessa uudistetaan kauppakeskuksen WC-tilat ja lastenhoitohuoneet, parannetaan autoilijoiden ja jalankulkijoiden opasteita, uudistetaan pääsisäänkäynnit viihtyisämmäksi, sekä vaihdetaan sisävalaisimet energiaa säästävään LED-valaistukseen. Uudistuksen toteuttamisesta vastaa Consti Korjausurakointi Oy.

Olli Lehtoaro, kauppakeskusjohtaja, puh. 050 303 9206, olli.lehtoaro(a)jumbo.fi

Kauppakeskus Jumbo - asiakkaiden oma kauppakeskus

Jumbo on shoppailijan paras ystävä. Teet meiltä kaikki hankinnat saman katon alta. Meille on helppo tulla ja löytää etsimänsä. Ilahdutamme sinua jatkuvasti uudistuvalla, toiveidesi mukaisella liike- ja palvelukattauksella. Olemme olleet kokonaismyynniltämme Suomen suurin kauppakeskus vuodesta 2012 lähtien.

Kauppakeskus Jumbo sijaitsee Vantaalla, Kehä III:n varrella lähellä Helsinki-Vantaan lentoasemaa. Vuonna 2016 Jumbon kokonaismyynti oli 413,7 miljoonaa euroa ja kauppakeskuksessa vieraili vuoden aikana lähes 11,8 miljoonaa kävijää. Jumbon liikkeet ja palvelut työllistävät noin 1800 henkilöä. Jumbon omistavat Unibail-Rodamco, Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Elo, Kesko ja HOK-Elanto. Kauppakeskuksen manageerauksesta vastaa Realprojekti Oy.

www.jumbo.fi