Luvassa vilkas joulukauppa – Kauppakeskus Jumbon 8 miljoonan euron uudistusremontti valmistuu

Lehdistötiedote 5.12.2017

Kauppakeskus Jumbon uudistushanke valmistuu samalla kun kauppakeskus aloittaa vilkkaimman joulukaupan ajan. Helmikuussa alkaneessa hankkeessa uudistettiin kauppakeskuksen WC-tilat ja lastenhoitohuoneet, parannettiin autoilijoiden ja jalankulkijoiden opasteita, uudistettiin pääsisäänkäynnit viihtyisämmäksi sekä vaihdettiin sisävalaisimet energiaa säästävään LED-valaistukseen. Kauppakeskus on hankkeen aikana onnistunut kasvattamaan asiakasmääriään ja kokonaismyyntiään.

– Jumbo Sinulle -hankkeessa toteutettiin asiakkaiden toivomia uudistuksia ja perusparannuksia. Töitä tehtiin vaiheittain, meluisimmat osuudet kiireisimpien aikojen ulkopuolella ja panostimme merkittävästi myös opastukseen ja viestintään. Asiakkaiden viihtyminen on meille kaikki kaikessa, myös tämän hankkeen aikana, Jumbon kauppakeskusjohtaja Olli Lehtoaro sanoo.

Pysäköinnin sähköinen opastus saanut kiitosta

Pysäköintijärjestelyiden selkeyttämiseksi pysäköintihalliin asennettiin sähköinen opastusjärjestelmä.

– Pysäköintiajan kestoon ja maksuttomuuteen ei ole tehty muutoksia. Vapaita paikkoja riittää kaikille myös kiireisimpinä aikoina. Asiakkaat ovat antaneet myönteistä palautetta siitä, että punaiset ja vihreät valot pysäköintiruutujen yllä helpottavat vapaan paikan löytämistä, Olli Lehtoaro kertoo.

Pysäköintijärjestelmä tulee kokonaisuudessaan käyttöön tämän vuoden aikana. Jo nyt toiminnassa ovat ruutukohtaiset opastevalot, ajokaistaopasteet sekä infotaulut, joista voi tarkistaa vapaiden paikkojen määrän riveittäin ja pysäköintitasoittain.

Tiedossa vilkas joulusesonki

– Jos katsotaan kuluttajien luottamusindikaattoria ja muita talouden tunnuslukuja, joulukaupasta on tulossa vilkas. Pidemmällä tähtäimellä Jumbon asemaa vahvistaa pääkaupunkiseudun voimakkaimmin kasvava yritysalue Aviapolis, jossa on alkanut myös asuntorakentaminen, Olli Lehtoaro sanoo.

Aviapoliksen kaavarunko mahdollistaa asuntorakentamisen noin 20 000 asukkaalle. Kaavarungossa esitetään, että nykyisestä työpaikka-alueesta rakentuu tulevina vuosikymmeninä monipuolinen keskusta-alue, jossa työnteko, asuminen, palvelut ja virkistys yhdistyvät.

Joulukauppaan pop-up-myymälöitä

Joulukauppaan valmistautuva Jumbo tarjoaa kävijöille jälleen ajankohtaisia uusia liikkeitä. Jo Jumbo Sinulle -uudistushankkeen aikana kauppakeskukseen aukesi Pasta Box/Deliberi Express-ravintola, Seacret Spa Express kauneuden ja kosmetiikan erikoismyymälä, Espresso House-kahvila ja Burger King -ravintola.  Joululahjaostoksiin vaihtelua tuo joukko pop-up-myymälöitä.

Espanjalaisia kodintekstiilejä tarjoava Manterol Casa rantautui Suomeen syyskuussa ja sen tuotteet ovat nyt saatavilla myös Jumbon pop-upista. Tunnelmalliset, käsinvalmistetut kynttilät ja lahjatavarat ovat aina toimiva joululahja. Niitä on saatavilla Maria Drockila kynttiläpaja -pop-upista. Nopeasti vaihtuva valikoima nuorekkaita kenkiä ja vaatteita löytyy Spirit Store & Click Shoes -pop-upista.

Keväällä 2018 Jumbossa aukeaa pääkaupunkiseudun ensimmäinen Kekäle, joka tarjoaa laatubrändien vaatteita ja asusteita naisille, miehille ja lapsille.

Olli Lehtoaro, kauppakeskusjohtaja, puh. 050 303 9206, olli.lehtoaro@jumbo.fi

Kauppakeskus Jumbo

Kauppakeskus Jumbo sijaitsee Vantaalla, Kehä III:n varrella lähellä Helsinki-Vantaan lentoasemaa. Jumbo valmistui lokakuussa 1999 ja laajennusosa vuonna 2005. Jumbon liikkeet ja palvelut työllistävät noin 1800 henkilöä.

Jumbo on ollut kokonaismyynniltään Suomen suurin kauppakeskus vuodesta 2012 lähtien. Vuonna 2016 Jumbon kokonaismyynti oli 413,7 miljoonaa euroa ja kauppakeskuksessa vieraili vuoden aikana lähes 11,8 miljoonaa kävijää.

Vuosien2016 ja 2017 aikana on Jumboon avattu yhteensä 20 uutta myymälää., ravintolaa ja kahvilaa, jotka ovat osaltaan kasvattaneet kauppakeskuksen vetovoimaa.

Jumbon omistavat Unibail-Rodamco, Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Elo, Kesko ja HOK-Elanto. Kauppakeskuksen manageerauksesta vastaa Realprojekti Oy.

www.jumbo.fi