Novellilta uusi ZENworks 11 päätelaitteiden hallintaan

Ohjelmistoyhtiö Novell julkaisee ZENworks 11 -ohjelmiston ennakkoversion. ZENworks 11 on ensimmäinen päätelaitteiden hallintaratkaisu, jossa käyttäjä näkee yhdellä silmäyksellä kaikki ympäristönsä hallintaan liittyvät asiat. ZENworks 11:n avulla yritykset voivat alentaa laitteidenhallintakustannuksia niin fyysisissä, virtuaalisissa kuin pilviteknologiaan perustuvissa ympäristöissä. ZENworks 11 yksinkertaistaa myös lähiaikoina monen haasteena olevaa Windows 7 -migraatiota.

ZENworks 11 -ennakkoversion kanssa julkaistaan uusi tuote, Novell Service Desk, joka mahdollistaa keskitetyn help desk -pyyntöjen hallinnan ja tukee ITIL:n sekä muiden alan parhaiden käytänteiden noudattamista.

ZENworks 11 on merkittävä päivitys Novellin päätelaitteiden hallintaratkaisuihin. Se sisältää neljä yhteiselle alustalle integroitua tuotetta: ZENworks Configuration Management, ZENworks Endpoint Security Management, ZENworks Asset Management ja ZENworks Patch Management. Järjestelmän käyttäjät voivat hallita työpöytiä, sovellusten paikkausta ja muutostiedostoja, päätelaitteiden tietoturvaa sekä ohjelmistolisenssien vaatimustenmukaisuutta yhdestä ohjauskonsolista.

ZENworks 11:sta lähtökohtanan on  identiteettipohjainen päätelaitteiden hallinta. Identiteettipohjaisella ratkaisulla käyttäjälle pystytään toimittamaan hänen roolinsa ja vastuualueensa mukaiset sovellukset riippumatta siitä, mitä fyysistä päätelaitetta hän käyttää. Myös käyttäjän sijainti pystytään toteamaan ja soveltamaan tarvittavia käyttövaltuus- ja turvallisuusmääräyksiä.

"ZENworks 11 vastaa tämän ajan valtatrendien, IT:n konvergenssin ja uudenlaisen tietoturvan vaatimuksiin. Identiteettiin perustuva lähestymistapamme mahdollistaa päätelaitteiden tietoturvallisen hallinnan sekä organisaation sisäverkossa että sen ulkopuolella”, Novellin Security, Management and Operating Platforms -tuotteista vastaava johtaja Jim Ebzery sanoo.

toimitusjohtaja Kim Aaltonen, Novell Suomi Oy, puh. 040 756 7929, kim.aaltonen@novell.com

Novell

Novell, Inc. (Nasdaq: NOVL), on johtava älykkään työkuormien hallinnan (Intelligent Workload Management) toimittaja. Asiakkaamme voivat turvallisesti ottaa käyttöön ja hallinnoida tietotekniikan palveluja sekä fyysisissä että virtuaalisissa ja pilviympäristöissä. Autamme vähentämään toiminnan kustannuksia ja IT:n monimutkaisuutta sekä kontrolloimaan riskejä.

Tarjoamme innovatiivisia identiteettien- ja tietoturvan ratkaisuja, järjestelmienhallintaa helpottavia työkaluja, ihmisten välisen yhteistyön tehokkuutta parantavia ratkaisuja ja Linux-pohjaisia käyttöympäristöjä. Yhdessä kansainvälisten ja paikallisten kumppanien kanssa mahdollistamme monimuotoisten IT ympäristöjen yhteensopivuuden niin, että ihmiset ja teknologia toimivat yhtenä.

www.novell.com ja www.novellsuomi.fi