Novellin Cloud Manager: pilvipalveluiden hallintaratkaisu yrityksen omaan käyttöön

Ohjelmistoyhtiö Novell on julkaissut uuden version Cloud Manager -ratkaisustaan. Ratkaisun avulla olemassaolevat fyysiset ja virtuaaliset IT-infrastruktuurit saa toteutettua pilvipalveluina aiempaa helpommin.

Cloud Manager on tarkoitettu yrityksen sisäisten pilvipalveluiden luomiseen ja hallintaan. Se on yhteensopiva kaikkien tavallisimpien virtualisointiteknologioiden, käyttöjärjestelmien ja laitealustojen kanssa.

”Vaikka virtualisointi ja pilviteknologian hyödyntäminen ovatkin pinnalla, asiakkaiden tulee samalla tehostaa olemassa olevien IT-resurssien hyödyntämistä. Novellin Cloud Manager on ainoa pilvipalveluiden hallintaratkaisu, jolla asiakkaat saavat olemassaolevat virtualisointialustat ja virtuaalipalvelimet osaksi yhdestä pisteestä hallittavaa yksityistä pilviympäristöä”, Novellin Security, Management and Operating Platforms -tuoteryhmästä vastaava johtaja Jim Ebzery sanoo.

Novellin WorkloadIQ -tuoteperheeseen kuuluva Cloud Manager mahdollistaa työkuormien älykkään hallinnan. Käyttäjät voivat lennosta lisätä resursseja paljon käytetyille työkuormille ja vähentää resursseja sellaisista työkuormista, joiden kohdalla resurssivaatimukset ovat pienemmät. Näin saavutetaan pilviteknologian joustavuus ja kustannussäästöt.

Kun pilviympäristö sijaitsee yrityksen sisällä, vältetään ulkopuolisten palveluntarjoajien pilvialustoihin liittyvät tietoturvariskit. Samalla varmistetaan, että ympäristö on määriteltyjen vaatimusten mukainen.

Cloud Manager tuo pilviympäristön hallinnan myös älypuhelimeen. iPhone -version kautta Cloud Manageria voi käyttää ajasta ja paikasta riippumatta.

toimitusjohtaja Kim Aaltonen, Novell Suomi Oy, puh. 040 756 7929, kim.aaltonen@novell.com

Novell

Novell, Inc. (Nasdaq: NOVL), on johtava älykkään työkuormien hallinnan (Intelligent Workload Management) toimittaja. Asiakkaamme voivat turvallisesti ottaa käyttöön ja hallinnoida tietotekniikan palveluja sekä fyysisissä että virtuaalisissa ja pilviympäristöissä. Autamme vähentämään toiminnan kustannuksia ja IT:n monimutkaisuutta sekä kontrolloimaan riskejä.

Tarjoamme innovatiivisia identiteettien- ja tietoturvan ratkaisuja, järjestelmienhallintaa helpottavia työkaluja, ihmisten välisen yhteistyön tehokkuutta parantavia ratkaisuja ja Linux-pohjaisia käyttöympäristöjä. Yhdessä kansainvälisten ja paikallisten kumppanien kanssa mahdollistamme monimuotoisten IT ympäristöjen yhteensopivuuden niin, että ihmiset ja teknologia toimivat yhtenä.

www.novell.com ja www.novellsuomi.fi