Panimoravintola Bryggeri Helsinki keräsi yli 150 000 euroa Invesdorin joukkorahoituksella

LEHDISTÖTIEDOTE 18.6.2013 – Rakuuna Olut Oy (Bryggeri Helsinki) keräsi 158 600 euroa yhteensä 164 yksittäiseltä sijoittajalta Pohjoismaiden johtavan joukkorahoituspalvelun Invesdorin kautta. Kampanja laajentaa Rakuuna Oluen Helsingin keskustassa sijaitsevan panimoravintolan omistajakuntaa. Rakuuna Oluen joukkorahoitushanke vietiin päätökseen kesäkuussa 2013.

Rakuuna Olut Oy:n joukkorahoitushanke on ainutlaatuinen kokonaisuus, sillä siinä yhdistettiin joukkorahoituspalvelua ja perinteistä osakeantia. Rakuuna Olut Oy:n yhtiökokous 7.6.2012 valtuutti yhtiön hallituksen päättämään suunnatusta osakeannista 1 498 000 euroon asti, jonka toisessa vaiheessa annin markkinointiin hyödynnettiin Invesdorin palveluita. Annin joukkorahoitusvaiheen aikana kerättiin yhteensä 158 600 euroa, josta 79 350 euroa merkattiin Invesdorin palvelua käyttäen ja 79 250 euroa suoraan Rakuuna Olut Oy:n omia merkintälistoja käyttäen.

“Olemme erittäin tyytyväisiä Invesdorin palveluun ja asiantuntemukseen. Suosittelemme tätä uutta rahoitusmuotoa myös muille yrittäjille ja yrityksille. Joukkorahoituksen kautta myös näkyvyytemme sosiaalisessa mediassa sai uuden potkun”, sanoo Rakuuna Olut Oy:n toimitusjohtaja Pekka Kääriäinen.

Bryggeri Helsinki on korkealaatuinen panimoravintola Helsingin keskustassa, Sofiakatu 2:ssa. Omien oluiden lisäksi Bryggeri palvelee myös lounas- sekä illallisseurueita.

Invesdor perustettiin toukokussa 2012. Tähän mennessä sen joukkorahoituspalvelun kautta on investoitu noin puoli miljoonaa euroa.

”Palvelumme on saanut erittäin hyvää palautetta. Sekä yrittäjät että yksityiset sijoittavat kokevat, että tarjoamme heille kaivatun vaihtoehtoisen rahoitusmenetelmän perinteisten keinojen rinnalle. Olemme nousseet seuraavaan liigaan uusien omistajiemme, Taaleritehtaan ja Alexandrian avulla ja jatkamme määrätietoisesti sillan rakentamista perinteisen sijoittamisen ja kasvuyritysrahoittamisen välille”, Invesdorin perustaja Lasse Mäkelä kertoo.

Lasse Mäkelä, Chairman & Co-Founder, Invesdor Oy, +358 40 7533844, lasse.makela@invesdor.com

Pekka Kääriäinen, toimitusjohtaja, Rakuuna Olut Oy, +358 50 559 4013, pekka.kaariainen@bryggeri.fi

Invesdor on Pohjois-Euroopan ensimmäinen ja johtava avoin pääomapohjainen joukkorahoituspalvelu. Autamme pääomaa etsiviä yrityksiä ja kasvuyrityksistä kiinnostuneita yksityisiä sijoittajia löytämään toisensa verkossa. Suomalaiset, ruotsalaiset, virolaiset ja tanskalaiset yritykset voivat hakea Invesdorin kautta pääomaa 1,5 miljoonaan euroon saakka. Pääoma tulee sijoittajilta eri puolilta maailmaa. Invesdorin omistaa seitsemän suomalaista yksityishenkilöä sekä Taaleritehdas Varainhoito Oy ja Alexandria Pankkiiriliike Oy.