Pohjoismaiden johtava liikuntapaikkatoimija Unisport ostaa Jäämestarit Oy:n

LEHDISTÖTIEDOTE 11.4.2018 – Pohjoismainen täyden palvelun liikuntapaikkatoimija Unisport ostaa suomalaisen Jäämestarit Oy:n osakekannan. Osakekaupan myötä Unisport vahvistaa asemiaan liikuntapaikkojen ja liikuntapaikkavarusteiden markkinajohtajana Pohjoismaissa. Yritysosto luo Unisportin asiakkaille mahdollisuuden solmia liikuntapaikan ja urheilurakentamisympäristön kokonaisurakat yhdellä sopimuksella.

”Asiakkaamme ovat osoittaneet enenevissä määrin tarvetta urheilukenttien kokonaisurakointiin. Yhdistämällä Jäämestarien resurssit ja vahvan urheilurakentamisosaamisen Unisportin One-Stop-Shop -konseptiin, asiakkaillamme on mahdollisuus hankkia liikuntapaikan kokonaisurakka yhdellä sopimuksella avaimet käteen -periaatteella”, Unisport Suomen maajohtaja Pekka Elo sanoo.

”Jatkossa pystymme palvelemaan asiakkaitamme entistä paremmin tarjoamalla kokonaisvaltaisesti kaikki tuotteet, materiaalit, työt ja välineet sekä ratkaisut ja palvelut, joita urheilukentillä, lähiliikuntapaikoilla ja jääurheilussa tarvitaan. Asennus- ja huoltohenkilöstömme on jakaantunut tehokkaasti maantieteellisesti, joten laajemman ja vahvemman kokonaispalvelutarjoaman lisäksi olemme lähempänä asiakasta”, jatkaa Elo.

Jäämestarit Oy on merkittävä toimija Suomen markkinoilla, jossa yhtiöllä on lähes 30 vuoden kokemus. Yhtiön toiminta keskittyi aluksi jääratojen jäähdytysjärjestelmien ja rataputkistojen asennukseen sekä suunnitteluun. Toiminta laajeni urheilurakentamisen erityisosaajaksi 2000-luvun alussa, josta lähtien yritys on ollut edelläkävijä kehittämässä Suomen vaativiin olosuhteisiin soveltuvia ratkaisuja. Jäämestarit Oy:n liikevaihto vuonna 2017 oli 16,1 miljoonaa euroa.

Osakekauppa astuu voimaan 2.5.2018. Kaupan myötä Jäämestarit Oy:n nykyiset työntekijät jatkavat Jäämestarit Oy:n työntekijöinä osana Unisport-konsernia. Osmo Rajala jatkaa Jäämestarit Oy:n toimitusjohtajana.

”Yhdessä voimme palvella asiakkaitamme entistä vahvempana. Käytössämme ovat alan johtavat tuotteet, kuten mm. Saltexin tekonurmet sekä Unisport-maiden asiantuntijat niin suunnittelussa, tuotekehittelyssä, asennuksessa kuin huollossa. Tämä on kokonaisvaltaista palvelua ja yhteistyön rakentamista sekä lisäarvon tuottamista Unisportin asiakkaille”, Jäämestarit Oy:n toimitusjohtaja Osmo Rajala kertoo.

Unisportin visiona on terveempi yhteiskunta ja saada ihmiset liikkeelle.

”Strategiamme perustuu kokonaisvaltaiseen tuote- ja palvelutarjontaan, huippuosaamiseen sekä vahvaan asemaan Pohjoismaissa tuottaa kaikki palvelut ja ratkaisut yhdestä paikasta One-Stop-Shop -konseptin mukaisesti. Tavoitteenamme on yhdessä asiakkaiden kanssa löytää ratkaisuja, jotka johtavat lisääntyneeseen aktiivisuuteen ja liikkeeseen. Haluamme tarjota huippuolosuhteet liikkua ja urheilla sekä olla mukana luomassa terveempää yhteiskuntaa”, Unisportin toimitusjohtaja Mikko Kilpeläinen toteaa.

Mikko Kilpeläinen, toimitusjohtaja, Unisport, puh. 050 542 5884 ja mikko.kilpelainen@unisport.com

Pekka Elo, maajohtaja Suomi, Unisport, puh. 050 482 82 81 ja pekka.elo@unisport.com

Osmo Rajala, toimitusjohtaja, Jäämestarit Oy, puh. 040 8282 375 ja osmo.rajala@jaamestarit.fi

Suomalaisomisteinen Unisport on liikuntapaikkarakentamisen ja -varusteiden markkinajohtaja Pohjoismaissa. Yhtiö on muodostettu yhdistämällä johtavat liikuntapaikkarakentamisen toimijat Saltex, Unisport, Kerko Sport, RH-Asennus, Urheilulattiat-Indoors, Virklund Sport ja viimeisimpänä Jäämestarit. Unisportin pro forma liikevaihto on noin 155 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää noin 360 henkilöä kuudessa maassa. Pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Unisportin Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Iso-Britanniassa ja Latviassa toimivat yhtiöt täydentävät toisiaan sekä tuotevalikoimaltaan että maantieteellisesti. Unisportin tavoitteena on kasvattaa myyntiä merkittävästi ja nousta Pohjois-Euroopan johtavaksi täyden palvelun liikuntapaikkatoimittajaksi, jonka ratkaisut tarjoavat parhaat kokemukset niin liikunnan harrastajille kuin urheilijoille ja katsojille. www.unisport.com